forums

אל תשכחו לכתוב את זה!

אודות חשיבותה של כתיבת צוואה בגיל השלישי
 
אל תשכחו לכתוב את זה!
מוות הוא לא נושא שאוהבים לדבר עליו, ולמעשה, גם לא נושא שאוהבים לחשוב עליו. למרות זאת, כמו שאומר המשפט המוכר, "המוות הוא חלק מהחיים", ולכן רצוי להיערך לו ככל שרק ניתן. מעבר לכך שחשוב למצות כל רגע בחיים וליהנות מהם ככל שרק ניתן, בוודאי הייתם רוצים להיות בטוחים שהרכוש שלכם יחולק בין הקרובים שלכם בצורה הרצויה לכם, ולא על פי חוק יבש. לשם כך חשוב מאוד שלא תחכו לרגע האחרון, ותדאגו כבר עכשיו לכתיבת צוואה. ורצוי מאוד שתעשו זאת בליווי עורך דין צוואות. 

החוק לגבי חלוקת רכוש בישראל 

על פי החוק בישראל, רכושו של אדם שנפטר יחולק בין יורשיו בצורה מאוד סכמתית וברורה: מחצית לבן / בת הזוג ומחצית לילדיהם, או לילדי-ילדיהם או להוריו. אם אין לו ילדים, נכדים או הורים אך יש לו הורי הורים ו/או צאצאיהם או אחים ו/או צאצאיהם, שני שלישים מהרכוש יחולקו לבן הזוג ושליש לכל השאר. ישנם עוד מספר חוקים יבשים לגבי מצבים משפחתיים שונים, אך המשותף לכולם הוא שהם קובעים רק איזה חלק מהרכוש יועבר לכל אחד מהיורשים, אבל לא קובעים אילו נכסים אלה יהיו. מה שקורה במקרים רבים שכאלה הוא, שבגלל חוסר הבהירות הזה נוצרים סכסוכים משפחתיים כואבים, שיכולים היו להימנע לו רק הנפטר היה כותב צוואה. זאת משום שעל פי הדין בישראל אם אדם כותב מסמך שכזה, יש לכבד את רצונו האחרון ולממש את הכתוב בו. מי שבקיא ביותר בתחום זה הוא עורך דין צוואות. 

הדרך הנכונה עבור המוריש 

כל אדם צובר במהלך שנות חייו רכוש מסוגים שונים, כגון דירה, בית עסק, תכשיטים, פריטים בעלי ערך סנטימנטלי ועוד. כל אדם בר דעת ירצה, שלאחר שלא יהיה כבר בין החיים הרכוש יעבור למי שזקוק לו ו/או למי שיטפל בו בצורה הטובה ביותר לדעתו ו/או למי שהוא חפץ להעביר אותו אליו, מכל סיבה אחרת. על פי הדין בישראל, זכותו של כל אדם לכתוב צוואה ובה לציין למי הוא רוצה להעביר כל נכס ופריט שברשותו. מכיוון שהדין קובע, כי במקרה בו אדם השאיר את המסמך הרשמי הזה, על המדינה לכבד את הכתוב בה ולדאוג שתתממש כלשונה, הרי שכתיבת צוואה היא הדרך הטובה ביותר בעבור כל אדם להבטיח שרכושו יעבור אל האנשים שאליהם הוא רוצה שיעבור. כדאי מאוד שכל התהליך יתבצע בליווי עורך דין צוואות המכיר את החוק מלפני ולפנים, וידאג לכך שהמסמך ייכתב בצורה הראויה. 

הדרך הנכונה עבור המשפחה 

כתיבת צוואה היא גם הדרך הטובה ביותר למנוע סכסוכים במשפחה. אם אדם לא כותב צוואה והרכוש שלו צריך להתחלק על פי דיני הירושה בישראל, הרי שיכולות להתגלע אי הסכמות רבות בין היורשים החוקיים, ואלה עלולות להפוך למריבות משפחתיות מאוד לא נעימות. לעומת זאת, ברגע שאדם כתב בדיוק למי הוא רוצה שכל אחד מנכסיו יעבור, האפשרות לערער על כך כמעט אינה קיימת ומתגלעים הרבה פחות סכסוכים בתוך המשפחה. 

הדרך הנכונה לכתיבת צוואה

 לאור כל האמור לעיל, אין ספק שכתיבת צוואה בגיל השלישי היא פעולה שכדאי מאוד לבצע, ויפה שעה אחת קודם. כדאי מאוד שכתיבת המסמך תתבצע בסיועו של עורך דין צוואות מנוסה, אשר יוכל לספק לכם את כל המידע הדרוש על מנת שהצוואה שלכם תהיה תקפה, ושכל רצונותיכם יתגשמו. עורך דין צוואות גם ידאג להפקיד את הצוואה בצורה הראויה במשרד או בידיו של הרשם לענייני ירושה, וכך ניתן יהיה לאתרה במהירות במועד הפטירה. זכרו: כתיבת צוואה היא הדרך הבטוחה עבורכם לדאוג לכך שהרכוש שלכם יחולק בין היורשים שלכם בדיוק בצורה הרצויה עבורכם. עד 120! 

המאמר באדיבות עו"ד אילן קרייטר -  עורך דין לענייני צוואות



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.