forums

החשיבות של כספות לבתי אבות

מדוע חשוב להתקין כספות בבתי אבות? מה מייחד כספות לבתי אבות לעומת כספות רגילות?
 
החשיבות של כספות לבתי אבות
בתי אבות משקיעים משאבים רבים באבזור והטמעת תנאים נוחים עבור אוכלוסיית הקשישים ובני גיל הזהב. אך יחד עם זאת, יש נושאים שאינם זוכים ליחס הראוי ולכן עלולים להיווצר מצבים של עוגמת נפש. דוגמא לנושא כזה היא תחושת הביטחון של הקשישים. מי שמתארח בבית אבות יודע כי מדובר על מקום פתוח, בו המון אנשים מסתובבים בחופשיות וללא פיקוח או בקרה. המטרה של בית אבות היא להעניק לכולם יחס שווה והוגן. מצד שני, יש גם כאלו המנצלים זאת לצורך הפרת האמון ומעבר על החוק.
את רוב הבעיות הנגרמות כתוצאה מהאווירה המשוחררת של בתי אבות ניתן למנוע באמצעות כספות. לא חייבים להחזיק תכשיטים יקרי ערך או כמויות גדולות של מזומן, ישנה כספת ביתית שהיא  אמצעי בטיחות נפוץ, יעיל ובעיקר נוח עבור קשישים ובני גיל הזהב. 

למה קשישים מעדיפים להשתמש בכספות?

בני גיל הזהב צוברים לא מעט זכרונות וציוד אישי בעל משמעות סנטימטלית לפני שהם מגיעים להתארח בבית אבות. תפקידה של הנהלת בית האבות הוא לאפשר להם לשמור על הציוד הזה, גם במהלך הלילה או בשעות בהן הם לא נמצאים בחדרם. קשישים מעדיפים להשתמש בכספת ביתית מאשר להפקיד את הציוד אצל זרים. הכספת מקנה לקשישים תחושת ביטחון, היא משתלבת באורח החיים בצורה נעימה והיא אפילו לא תופסת מקום בחדר. ניתן להתקין תוך ימים ספורים בלבד כספות בכל חדרי בית האבות, לרבות חדרי הצוות וההנהלה.
על מנת ליהנות מהיתרונות של כספות בבתי אבות יש להקפיד על הדגשים הבאים:

א. הפעלה נוחה – אין צורך בכספת מתקדמת ואוטומטית וגם פתרונות אבטחה בסיסיים יכולים לענות על צרכי הקשישים. יש לבדוק את אופי ההפעלה של הכספת ולוודא שהוא יאומץ בקלות על ידי קהל היעד.

ב. עלות – ההוצאה על כספות לא חייבת להיות גבוהה מהתקציב העומד לרשותו של בית האבות. התייעצות עם חברות מקצועיות היא קריטית לצורך צמצום העלות, בעיקר בשלבים הראשונים של החלטה על מספר הכספות הנרכשות.

ג. נפח – היצע רחב של כספות עומד לרשות קשישים ומנהלים בבתי אבות. חשוב לבחור כספת עם נפח מספיק גדול לצורך אחסנה של מסמכים, פריטים אישיים, תכשיטים או כל דבר אחר אותו הקשיש מעוניין לשמור.
כספת יכולה להיות חלק בלתי נפרד מהאבזור והתנאים של מגורים בבתי אבות. כיום יש הרבה מאוד לקוחות פרטיים המנצלים את יתרונות של כספות, בעיקר לצרכים אישיים ואינטימיים. כספת מעניקה לקשיש את האפשרות לשלוט בשמירה על הציוד האישי שלו, מגדילה את יכולת הריכוז ומשפרת את המוניטין של בית האבות.
 
 


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן
מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים.
לקריאה
מערכות לחימום מים בדיור מוגן
מוסדות דיור מוגן מחייבים התאמה רלוונטית של פתרונות זמינים לחימום מים לכל אורך השנה. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין המערכות, כיצד בוחרים את הדוד המתאים ומה נדרש כדי לחבר אותו לבניין
לקריאה
היערכות למצב חירום בדיור מוגן
מאות בתי דיור מוגן פועלים ברחבי הארץ ומספקים איכות חיים לבני גיל הזהב. אלא שמעבר לשגרת הפעילויות היום-יומית, על המבנים הללו להיות ערוכים לשעת חירום, עם דגש מרכזי על אירועי שריפה. כיצד ניתן להיות ערוכים מבעוד מועד לכל צרה שלא תבוא? על כך בכתבה הבאה.
לקריאה
חידושים אחרונים בתחום הקלנועיות
הקלנועית הינה כלי רכב אשר נמצא לרוב בשימוש של בני הגיל השלישי. היא מקלה את החיים של אוכלוסייה זו ומאפשרת נסיעה נוחה למרחקים קצרים. המאמר הבא מציג את החידושים האחרונים בתחום הקלנועיות אותם מוטב שתכירו טרם רכישת קלנועית חדשה.
לקריאה
נוהל הפעלת מצב חירום בבתי אבות
מצב חירום בבית אבות יכול להיות מלחיץ במיוחד. מדובר במקום גדול מאוד שיש בו מאות דיירים כאשר המצב הפיזי שלהם לא מאפשר להם להגן על עצמם. מה עושים במצב כזה?
לקריאה
מערכות אוורור בבית אבות
אי אפשר לזלזל בבחירה שלהם כי הם יהיו שם לצדנו בקיצים הכי חמים, וגם בבית אבות צריך לדעת לבחור אותם נכון. אלו אפשרויות יש ולמה צריך לשים לב? לאווירה נעימה ביותר יש כמה דברים שכדאי לדעת.
לקריאה
הובלת תכולת דירה לאחסנה כשעוברים לדיור מוגן
כשעוברים לדיור מוגן בגיל השלישי יש קושי רב בהשארת הציוד שנשאר מאחור, חשוב למצוא את הפתרונות הנכונים למצב העדין. אחסון חלק מתכולת הדירה זהו רעיון טוב שיכול להיות הפתרון.
לקריאה
טיפול בהצפות בבתי אבות
כשאנחנו עוברים לבית אבות, מדוע אנחנו עושים זאת? בסופו של דבר, עבור רבים מאתנו לא מדובר במעבר פשוט כל כך – אך בכל זאת המעבר הזה הוא מתבקש משום שרק כך ניתן להבטיח את איכות החיים הגבוהה ביותר בגיל השלישי.
לקריאה
מקרים חריגים בבתי אבות
גם ככה מאוד קשה לשלוח את ההורים האהובים שלנו לבית אבות, כך שגילוי מקרים חריגים בהתנהגות כלפי אותם מבוגרים יכולה להיות הקש שישבור את גב הגמל ולזרז אותנו להוציא אותם משם. מקרים חריגים כאלו תועדו במצלמות אבטחה מספר פעמים והם מגוונים, נוראיים ומדאיגים.
לקריאה
טיפים לבחירת דירה בדיור מוגן
עוברים לדיור מוגן? הנה מספר טיפים אשר יסייעו לכם לבחור דירה מתאימה, שתענה על צרכי בני הגיל השלישי בצורה האופטימלית.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.