forums

שירותי סיעוד לקשישים

קשישים הבוחרים להישאר בבית זקוקים לטיפול סיעודי מקיף. הטיפול ניתן על ידי אנשי מקצוע מוסמכים עם רישיון.
 
שירותי סיעוד לקשישים

הטיפול הסיעודי כולל ביצוע פעולות שגרתיות כגון:

• בישול

• סיוע באכילה

• רחיצה

• הלבשה

• ניהול משק בית

• השגחה צמודה


טיפול בקשישים מותנה במסירות מלאה מצד הצוות. לעיתים יש צורך בטיפול הכולל החלפת חיתולים, העברה לכיסא גלגלים וגם שמירה על בטיחות. המטפלים מוסמכים להדריך קשישים על שימוש במנוף ידני או חשמלי של מיטה והם נדרשים להכיר את הצרכים המיוחדים של כל מטופל. מעבר לכך, חוק ביטוח סיעוד מאפשר לקשישים בישראל לקבל שירותי סיעוד בבית בחינם. הקשיש צריך לעמוד בקריטריונים מסוימים והיקף שעות הטיפול בו נקבע לפי היכולת התפקודית ורמת ההכנסה החודשית. האלטרנטיבה היא הזמנת מטפל סיעודי לבית הקשיש למספר שעות בכל יום באופן פרטי.

 

עובדי חברת סיעוד מוסמכים במסגרת תפקידם לספר שורה ארוכה של שירותים גם עבור קשישים ובני גיל הזהב. הם יכולים לעבוד לבדם או כחלק מצוות מערכתי וגם להעניק טיפול הוליסטי למטופל ולמשפחתו.

 

אלו השירותים הבולטים:

א. טיפול בבית – חברת סיעוד מוסמכת להקצות עובדים לטיפול בבית הקשיש. הטיפול הוא אלטרנטיבה להעברת הקשיש לבתי אבות או מוסדות דיור מוגן. את הטיפול ניתן לממן באופן חלקי או מלא באמצעות זכויות המוענקות על ידי המוסד לביטוח לאומי.

 

ב. הכוונה – שירותי סיעוד כוללים הכוונה לבתי אבות לפי צרכי הקשיש ובני המשפחה. הכוונה מתייחסת בין היתר למצבו הרפואי של הקשיש, להיסטוריה האישית שלו ולדרישותיו. ההכוונה מתבצעת לאחר תיאום פגישת היכרות עם נציגי חברת סיעוד ובכפוף לתקציב הנקבע לפי יכולות המשפחה.

 

ג. סיוע בניקיון ובניהול משק בית – חברת סיעוד מוסמכת לספק סיוע בניקיון ובניהול משק בית גם ללא הקצאת מטפל צמוד. הסיוע עוזר לשמור על רמת חיים גבוהה בביתם של קשישים בכל רחבי הארץ.

 

ד. זכאות להטבות – קשישים בישראל זכאים לגמלאות הכנסה מטעם המוסד לביטוח לאומי וגם לזכויות נוספות מטעם הרשויות המקומיות, משרד הבריאות, משרד האוצר ועוד. במסגרת מתן שירותי סיעוד לקשישים ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי זכאות עבור הטבות מן הסוג הזה.

 

טיפול בקשישים בבית

כדאי לערב את החברות העוסקות בתחום הסיעוד מוקדם ככל האפשר ולא להמתין להחמרה במצבו הרפואי של הקשיש. סיעוד בסביבה הביתית מורכב מכפי שנהוג לחשוב, היות והוא נעשה ללא תנאים רפואיים הקיימים בבתי החולים או במוסדות הדיור המוגן. מעבר לכך, מומלץ לשקול שילוב בין סיעוד בסביבה הביתית לבין טיפול בקהילה ובבתי חולים.

 

התאמת עובדים זרים או מטפלים ישראליים לצרכי קשישים הם רק חלק קטן מהתחום של טיפול ביתי. הטיפול דורש התייחסות למגוון שיקולים ובדיקה של היסטוריה רפואית, זכויות סוציאליות ועוד.
 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.