forums

הצילו, כואבת לי השן - פתרונות טבעיים לדלקת בחניכיים

פנייה למרפאת שיניים צריכה להיות חלק בלתי נפרד משמירה על איכות החיים של קשישים ובני גיל הזהב. במאמר הבא נציג פתרונות טבעיים עבור דלקת בחניכיים ונבין מתי כדאי לפנות למרפאה מקצועית
 
הצילו, כואבת לי השן - פתרונות טבעיים לדלקת בחניכיים
כאבי שיניים פוגעים באיכות החיים באופן ישיר והם חמורים יותר בגיל הזהב. קשישים, מבוגרים ובני הגיל השלישי חייבים להקפיד לפנות למרפאת שיניים בצורה תקופתית ולנהל מעקב אחר דלקות וסימפטומים. ביקור במרפאה לא תמיד כרוך בכאב ובכל מקרה הוא עדיף על הזנחה או התעלמות. בנוסף, היום ניתן לשלב את הטיפול הקונבנציונאלי במרפאה יחד עם שורה ארוכה של פתרונות טבעיים לדלקת בחניכיים:

 

א. מי מלח – המסה של כפית מלח בתוך חצי כוס מים חמימים מאפשרת יצירה טבעית של מי מלח. יש לערבב היטב את המים עם המלח, לשטוף את הפה בעזרת התמיסה במשך כדקה לפחות ולחזור על הפעולה מספר פעמים ביום על מנת להשיג תוצאות אופטימאליות.

 

ב. מרווה – בגיל הזהב ניתן להשתמש במרווה כצמח אנטי חיידקי יעיל לטיפול טבעי בדלקת חניכיים. הטיפול מתאים גם לצעירים וילדים, אך עבור מבוגרים הוא מציע יתרונות רבים. כל מה שצריך לעשות הוא לחלוט כמה עלי מרווה טריים בתוך כוס מים רותחים במשך 10 דקות. לאחר מכן מניחים לכוס להתקרר, מגרגרים את החליטה בכל חלל הפה וחוזרים על הפעולה במשך 2-3 פעמים ביום. במידה והדלקת חמורה, אפשר למרוח את המרווה ישירות על החניכיים והאיזור המודלק.

 

ג. דבש – פתרון טבעי ולא פחות אפקטיבי עבור דלקת חניכיים בגיל השלישי הוא מריחה של דבש. את הדבש הטבעי מורחים ישירות על הדלקת כדי להרגיע את התחושה הכואבת, כאשר לחילופין אפשר גם לנצל את התכונות של דבש חרוב.

 

מתי בכל זאת פונים למרפאת שיניים?

פתרונות טבעיים לדלקת שיניים בגיל השלישי לא באים על חשבון פנייה למרפאה מקצועית. את הפנייה לכל מרפאת שיניים יש לבצע בכל מקרה של החמרה במצב, כאשר מופיעים סימפטומים לא צפויים או אם הכאב הופך להיות בלתי נסבל. הפנייה למרפאה יכולה בשלב הראשון להתבצע לצרכי מעקב בלבד. מעקב של רופא שיניים מוסמך ימנע החמרה במצב וגם יעזור לקבל המלצות על פתרונות אלטרנטיביים. בשלבים מתקדמים יותר אפשר לשקול טיפול ממוקד ולהסיר את בעיית הדלקת החוזרת.

 

מלבד האמור לעיל, השילוב הטוב ביותר בין פנייה למרפאה לבין פתרונות טבעיים מתקבל תודות לתזונה נכונה. יש להימנע מאכילת סוכרים פשוטים ושתיית אלכוהול, להקפיד על צחצוח נכון של השיניים מספר פעמים ביום גם בגיל הזהב ולהשתמש בחוט דנטאלי, קיסמים ושטיפות פה. מי שזקוק להשתלת שיניים בגיל השלישי יכול לפנות למרפאה ולברר על שיטות חדשניות. בשיטות הללו הסיכויים להתפתחות חיידקים יורדים בצורה משמעותית וכך גם הסיכון לדלקת. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.