forums

בחירת הברז הנכון לגיל השלישי

כאשר אנו מגיעים לשנות הזהב בחיינו השינוי הוא הדרגתי מאד. הרבה דברים נותרים בעינם ואפילו משתפרים:
 
בחירת הברז הנכון לגיל השלישי
שעות הפנאי, ההנאה מן הנכדים ותחושת הסיפוק וההישג הן ללא ספק התגמול שלנו על שנות טרחה ועמל. אחד התנאים החשובים לתחושה הטובה בשנים אלה הוא התאמת סביבת החיים לצרכים המשתנים כדי למנוע תסכולים ומפגעי בטיחות.

 

חדר הרחצה הוא אחד החדרים שכדאי להקדיש להם תשומת לב מיוחדת כאשר מגיעים לגילאים המבוגרים. מדובר בחדר שאנו מבצעים בו פעולות מרובות ולרוב החלל צר והצרכים מרובים. מצער ומתסכל להיאבק באופן יומיומי במתקנים שלא הותאמו למצב שהשתנה. בנוסף, חדר האמבטיה מועד במיוחד לתאונות וחשוב מאד להתקין אותו בצורה בטיחותית כדי למנוע נזקים לגוף שהופך להיות שברירי יותר עם השנים.

 

מתאימים את חדר האמבטיה לצרכינו

 

מה אפשר לעשות בחדר האמבטיה כדי שיהיה מונגש ונוח לאורך כל הדרך? ראשית, כדאי לתת את הדעת מראש לרוחבה של דלת הכניסה ולהתקין דלת רחבה ונוחה שקל לפתוח ולסגור אותה. רצוי מאד שהדלת תיפתח כלפי חוץ ולא כלפי פנים. פתח המקלחת צריך להיות רחב ונגיש מספיק כדי לתמרן בקלות בכניסה אליה. העדיפו מקלחון על אמבט כי קל יותר להיכנס אליו ולעשות בו שימוש. בחרו במקלחון גדול מספיק כדי שאפשר יהיה להכניס אליו כסא או דרגש לישיבה בהמשך הדרך. אם בכל זאת בחרתם באמבטיה, מומלץ להעדיף אמבטיית ישיבה נוחה שקל יותר להיכנס לתוכה ולצאת ממנה, ואין צורך לשכב בה.

 

מכיוון שחדר הרחצה הוא בהגדרה חלל רטוב החשש הגדול ביותר הוא החשש מפני החלקה. דאגו לרצפה איכותית, נטולת פגמים ובעלת מקדם החלקה גבוה. מובן שחייבים להקפיד על התקנת מדבקות, שטיחון או ריצוף למניעת החלקה בתוך האמבטיה עצמה או במקלחון. התקינו ידיות אחיזה חזקות שיסייעו לכניסה וליציאה מהמקלחון או האמבט. התקינו ברז שקל לעשות בו שימוש מגבהים שונים ומקמו אותו תחת עצה מקצועית של אדריכל כך שהוא לא יפריע להכנסת שרפרף או כסא בהמשך הדרך. תאורה טובה ובטיחותית תשלים את ההערכות.

 

בחדר האמבטיה ממוקמים לרוב גם האסלה וברזים. מומלץ להתקין כיור ובו ברז עם ידית מנוף. דאגו למקם ברז יד נייד בעל אורך של 150 ס"מ לפחות. כל המתקנים צריכים להיות נגישים ומרווחים דיים כדי לאפשר גישה עם הליכון או כסא גלגלים.

 

כאשר חדר הרחצה מתוכנן היטב ניתן ליהנות ממנו ללא חשש ודאגה בכל גיל ובכל מצב בריאות ותפקוד. בגילאים מבוגרים בהחלט ייתכנו תקופות שבהן נדרשת עזרה מסוימת או מכשירי עזר, ונוחות הרחצה היא חלק משמעותי מאיכות החיים ותחושת העצמאות והפרטיות. חשוב מכל: חדר רחצה שהונגש היטב והותקנו בו כל אמצעי הבטיחות מגן עליכם מפני תאונות אקראיות ומוודא שאתם שומרים על גופכם ועל בריאותכם בשנות הזהב של חייכם. אל תתפשרו, בדקו את חדר הרחצה שלכם וודאו שהוא מותאם למציאות המשתנה של חייכם.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.