forums

התאמת החדר בדיור המוגן

הדיור המוגן הוא מקום בו חיה אוכלוסייה אשר שונה מזו המתגוררת בדירות ובבתים רגילים. האנשים אשר מגיעים לדיור המוגן מנהלים אורח חיים שונה, ומתמודדים עם בעיות שונות מהאוכלוסייה הצעירה יותר. על כן החדרים בדיור המוגן יהיו שונים מחדרים ובתים רגילים.
 
התאמת החדר בדיור המוגן
התאמת חדר או מבנה לדיור המוגן היא משימה בעלת פרטים רבים. אוכלוסיית הקשישים תהיה מן הסתם במצב גופני ונפשי שונה, ויש להתאים עבורה את החדרים והחללים. עם הגיל, נפגעות יכולות התנועה, שיווי המשקל, הראייה וכדומה. על כן יש להתחשב בכל אלו כאשר מתאימים את החדר בדיור המוגן. יש להדגיש כי הדבר משתנה בין הקשישים, כאשר כל אחד חווה את הגיל בצורה אחרת.

 

דגשים חשובים בבניית חדרים בדיור מוגן:

 

  • חשיבות הסורגים בדיור המוגן – הדיור המוגן משמש כבית עבור אנשים מבוגרים מסוגים שונים. חלקם יהיו אנשים בריאים בנפשם ובגופם, וחלקם יהיו בעלי מחלות שונות. קשישים רבים סובלים ממחלות מוחיות כגון דימנציה או אלצהיימר. במקרים הללו, המחלות משפיעות רבות על התנהגות הקשישים. המחלות עלולות לגרום לקשישים להתנהג בצורה אשר לא מתאימה לאופיים או לגילם. בחלק מהמקרים עלולים החולים להתנהג כילדים קטנים או לבצע פעולות שנראות לנו לא הגיוניות. לכן חשוב מאוד לשמור על בטיחות ברמה גבוהה ביותר בחדרי הדיור המוגן. בין השאר, חובה להקפיד על התקנת סורגים על החלונות, על מנת למנוע תאונות ופגיעות. הסורגים ימנעו נפילות שקורות בטעות או בעקבות התנהגות לא הגיונית. החלונות עוזרים גם במניעת פריצות וזהו יתרון נוסף.
 

  • רהיטים וסביבה נגישה – חשוב כי החדרים יותאמו לעובדה כי מתגוררים בהם קשישים. קשישים רבים עלולים להיות בעלי מגבלות תנועה. בנוסף, בגילאים מבוגרים מערכת שיווי המשקל של הגוף מתערערת, וקשישים עלולים להיות בעלי יציבה גרועה. על כן, יש לוודא כי הרהיטים בחדר מתאימים להתנהלות הקשישים בו. יש לוודא כי קיים מרחב תנועה מתאים לקשישים, כיוון שעבורם נדרש לרוב שטח גדול יותר על מנת לנוע בקלות. בנוסף, הקפידו על כך שהרהיטים יהיו בגובה מתאים, ומומלץ להימנע ממדרגות. שימו לב, יש להקפיד כי חדרים מסוימים יהיו מתאימים לאכלוס קשישים עם כיסא גלגלים או הליכון. אלו דורשים שטח מיוחד ויש להתחשב בכך.
 

  • אספקט רפואי – אוכלוסיית הקשישים דורשת מעקב וזמינות רפואית מיוחדת. כמובן שיש לדאוג כי במקום קיים צוות רפואי עשרים וארבע שעות ביממה, בכל ימות השבוע. בנוסף, חשוב מאוד למקם כפתורי ולחצני מצוקה בחדרים. לחצן מצוקה אחד לא מספיק, ויש למקם מספר לחצנים כדי שיהיו זמינים כמעט בכל החדרים. חשוב להסביר לקשיש כיצד לחצן המצוקה עובד.
 

בטיחות במקום הראשון

 

התאמת החדר לאוכלוסיית הקשישים דורשת לא מעט דגשים, כאשר אנחנו ציינו רק את המרכזיים שבהם. הקפידו על התקנה אמינה ומקצועית של שלל הרהיטים והמתקנים בחדר, כיוון שבטיחות היא האלמנט שמשחק כאן תפקיד מרכזי. שמירה על הבטיחות של הקשישים היא החשובה ביותר.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן
מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים.
לקריאה
מערכות לחימום מים בדיור מוגן
מוסדות דיור מוגן מחייבים התאמה רלוונטית של פתרונות זמינים לחימום מים לכל אורך השנה. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין המערכות, כיצד בוחרים את הדוד המתאים ומה נדרש כדי לחבר אותו לבניין
לקריאה
היערכות למצב חירום בדיור מוגן
מאות בתי דיור מוגן פועלים ברחבי הארץ ומספקים איכות חיים לבני גיל הזהב. אלא שמעבר לשגרת הפעילויות היום-יומית, על המבנים הללו להיות ערוכים לשעת חירום, עם דגש מרכזי על אירועי שריפה. כיצד ניתן להיות ערוכים מבעוד מועד לכל צרה שלא תבוא? על כך בכתבה הבאה.
לקריאה
חידושים אחרונים בתחום הקלנועיות
הקלנועית הינה כלי רכב אשר נמצא לרוב בשימוש של בני הגיל השלישי. היא מקלה את החיים של אוכלוסייה זו ומאפשרת נסיעה נוחה למרחקים קצרים. המאמר הבא מציג את החידושים האחרונים בתחום הקלנועיות אותם מוטב שתכירו טרם רכישת קלנועית חדשה.
לקריאה
נוהל הפעלת מצב חירום בבתי אבות
מצב חירום בבית אבות יכול להיות מלחיץ במיוחד. מדובר במקום גדול מאוד שיש בו מאות דיירים כאשר המצב הפיזי שלהם לא מאפשר להם להגן על עצמם. מה עושים במצב כזה?
לקריאה
מערכות אוורור בבית אבות
אי אפשר לזלזל בבחירה שלהם כי הם יהיו שם לצדנו בקיצים הכי חמים, וגם בבית אבות צריך לדעת לבחור אותם נכון. אלו אפשרויות יש ולמה צריך לשים לב? לאווירה נעימה ביותר יש כמה דברים שכדאי לדעת.
לקריאה
הובלת תכולת דירה לאחסנה כשעוברים לדיור מוגן
כשעוברים לדיור מוגן בגיל השלישי יש קושי רב בהשארת הציוד שנשאר מאחור, חשוב למצוא את הפתרונות הנכונים למצב העדין. אחסון חלק מתכולת הדירה זהו רעיון טוב שיכול להיות הפתרון.
לקריאה
טיפול בהצפות בבתי אבות
כשאנחנו עוברים לבית אבות, מדוע אנחנו עושים זאת? בסופו של דבר, עבור רבים מאתנו לא מדובר במעבר פשוט כל כך – אך בכל זאת המעבר הזה הוא מתבקש משום שרק כך ניתן להבטיח את איכות החיים הגבוהה ביותר בגיל השלישי.
לקריאה
מקרים חריגים בבתי אבות
גם ככה מאוד קשה לשלוח את ההורים האהובים שלנו לבית אבות, כך שגילוי מקרים חריגים בהתנהגות כלפי אותם מבוגרים יכולה להיות הקש שישבור את גב הגמל ולזרז אותנו להוציא אותם משם. מקרים חריגים כאלו תועדו במצלמות אבטחה מספר פעמים והם מגוונים, נוראיים ומדאיגים.
לקריאה
טיפים לבחירת דירה בדיור מוגן
עוברים לדיור מוגן? הנה מספר טיפים אשר יסייעו לכם לבחור דירה מתאימה, שתענה על צרכי בני הגיל השלישי בצורה האופטימלית.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.