forums

איך לשמור על איכות חיים בגיל השלישי

טיפים לשמירה על איכות חיים בגיל השלישי
 
איך לשמור על איכות חיים בגיל השלישי
בכל עיר ויישוב ניתן למצוא שלל פעילויות פנאי, תרבות והעשרה לאנשי הגיל השלישי והם יכולים להפוך לעסוקים ובעלי לוח זמנים עמוס מאד. במאמר שכאן ריכזנו עבורכם טיפים לשמירה על איכות חיים בגיל השלישי

 

מועדון לגימלאים ולאנשי הגיל השלישי מהווה מוקד משיכה בדרך כלל לאזרחים ותושבים המתגוררים בסמיכות ומחפשים רעיונות לבילוי ופנאי. מגוון רחב של חוגים ופעילויות, הן על בסיס קבוע והן באופן חד פעמי מצפות להם במועדונים אלה ותחת כל מחלקת תרבות עירונית. חוגי ריקודים ומשחקי חברה, הופעות וקונצרטים, הרצאות ומפגשים עבור אנשים בעלי תחומי עניין משותפים. כל אלה רק חלק ממה שמוצע לאנשי הגיל השלישי.

 

פעילות גופנית בגיל זה

כמו בכל גיל אחר - חשוב מאד להקפיד על ביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע. מכיוון שאנשי הגיל השלישי לעיתים מתקשים באימונים פיזיים - הרי ששחייה עשויה להיות הפתרון המושלם עבורם. תחושת הקלילות של הגוף בתוך המים, ביצוע תרגילים בנוחות והתמסרות לרוגע שמשרים המים מסביב לגוף ובסביבת הבריכה כולה. במקרים רבים אנשים אלה כל כך נהנים מהשחייה עד כדי כך שהם חושבים על בניית בריכת שחייה ביתית.

 

פעילות במים ניתן לבצע בבריכות של מועדוני ספורט הממוקמות בכל עיר, אפשר להירשם לחוגי שחייה או התעמלות במים וישנן לא מעט מסגרות המציעות חוגים לתנועה ושיפור הגמישות באמצעות התעמלות במים במיוחד עבור אנשים בגיל השלישי. כאשר לוקחים חלק בחוג שכזה - גם נהנים מפעילות גופנית איכותית שתשפר את ביצוע הגוף והתחושה הכללית וגם נפגשים עם אנשים נוספים באותו הגיל וכך יוצרים חברויות וקשרים חדשים.

 

היתרונות של שחייה על פני סוגים אחרים של פעילות גופנית

כאמור, השחייה טובה הרבה יותר עבור הגוף ויש להם יתרונות רבים על פני סוגים אחרים של אימוני כושר:

  • המים מדמים תחושת ריחוף של הגוף, בה השרירים רפויים ולא מופעל עליהם לחץ.
  • הפעילות הגופנית בתוך המים מבוצעת באופן איטי מה שמאפשר להקפיד על תנועות מלאות ומיצוי מלא של התנועה.
  • המים משרים תחושה נעימה של רוגע ושלווה על האדם ששוחה ובמקרים רבים חלק מהפעילות מקורו בכיף והנאה.
  • השהייה במים נעימה לגוף ולנפש ומאפשרת הירגעות, התנתקות מהשגרה והטענת מצברים לקראת החזרה לשגרה והמשך ההתנהלות היומיומית הרגילה.
 

כאשר מקפידים על שחייה באופן קבוע אפשר להגיע לתחושה עמוקה של רוגע ולא בכדי אנשים רבים אכן מבצעים אותה על בסיס קבוע. כאשר מחליטים לבנות בחצר הבית בריכה פרטית - אין נוח יותר משחייה בדיוק מתי שרוצים, שכן הבריכה נמצאת במרחק צעד אחד בלבד ואפשר לשחות. בנוסף לכך ישנן כיום בריכות מחוממות במועדונים רבים מה שמאפשר להקפיד על שחייה סדירה גם בעונת החורף.

 

שחייה לאנשי הגיל השלישי - המפתח לאיכות חיים!

אין ספק שעבור אנשי הגיל השלישי שחייה היא הפעילות הגופנית המומלצת והמתאימה ביותר. אין לחץ על השרירים, אין סכנה במתיחת שריר או הפעלת עומס ותמיד נחמד ונעים לשהות בבריכה, ללא קשר לטמפרטורת המים. כאשר מתחילים לשחות מתוך בחירה לבצע פעילות גופנית - אי אפשר שלא להתמכר לתחושת השלווה שהמים משרים ולרעשים של שכשוך המים סביב הגוף והרוגע הזה תורם רבות לתחושה חיובית וטובה על בסיס קבוע.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.