forums

טיפול הומאופתיה בגיל השלישי

יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
 
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
 

יוצאים לפרישה?

 

גיל הפרישה צעיר יותר והתוצאה מכך היא שאחוזים הולכים וגוברים באוכלוסייה נחשבים ל׳קשישים׳. עם זאת, רבים מאותם ׳קשישים׳ הם בריאים למדי ומנהלים אורח חיים פעיל ותוסס.

 

התייחסות החברה לבני הגיל השלישי

 

איך מתייחסת החברה שלנו לאנשים בני 60 ומעלה? ׳קשישים׳, ׳גמלאים׳, ׳אזרחים ותיקים׳, ׳מבוגרים׳?  המצב מגיע לידי כך שכאשר מוצעים לנו טיפולים הומאופתים למבוגרים. אנחנו כבר לא יודעים אם הם מכוונים לנו, לבני גיל הזהב, או לאנשים שהם לא ילדים. חלק מהקושי בהתייחסותה של החברה נעוץ בעובדה שלא כל בני השישים ומעלה הם זהים. אבל יש משהו משותף לקבוצת גיל זו – מדובר באנשים שרבים מהם סובלים ממחלות כרוניות.

 

מחלות כרוניות

 

אחרי הכול מרבית המחלות הכרוניות נובעות מהתנוונות של רקמות ושל תפקודי הגוף. וכאשר משהו מתדרדר, הבריאות נפגעת. יחד עם זאת, להיות מעל גיל 60 לא בהכרח קשור לניוון ולהרס. זה יכול להיות קשור לעצמאות ולחופש שלא היו להם בעבר. חופש מהתחייבות לילדי המשפחה ולפרנסה.

 

בעיני ההומאופתיה – הכול קשור לזרימה

 

תפישת הזרימה היא תפישה מעניינת כשמדובר בבריאות. אדם שעבר את גיל 60 והוא בריא, חווה חיים שמאופיינים בזרימה חלקה, לעומתו, אדם שבריאותו לקויה חווה חיים שמאופיינים בהפרעה בזרימה.

 

פגיעה במפרקים

 

קיימים שלושה מצבים של הפרעות בזרימה:

 

מצב ראשון שבו עדיף להישאר במנוחה

 

ברמה הפיזית תיתכן הפרעה בזרימה בגלל מפרקים כואבים כתוצאה מדלקת פרקים. Bryonia (סוג של צמח) היא תרופה הומאופתית שיכולה לעזור במקרים של דלקת מפרקים. מטופל שיגיב בצורה הטובה ביותר לתרופה זו הוא אדם שמרגיש בדרך כלל חוסר מנוחה. הוא רוצה לזוז אבל כל תנועה ולו הקטנה ביותר, כואבת לו. לכן עליו לנסות להישאר במנוחה. לפעמים הוא עשוי להפעיל לחץ על המפרק הכואב כדי להשיג הקלה.

 

מצב שני שבו עדיף להמשיך לנוע

 

Pulsatilla (סוג של צמח), תרופה הומאופתית שיכולה להתאים למקרים שבהם תנועה עדינה ומתמשכת מקלה על הכאב. כאבים משתנים ללא הרף הם התכונה שיש לזכור כשחושבים על תרופה זו. הכוונה היא לכאבים שמשתנים באופן רצוף. בבוקר, הברך הימנית מאוד כואבת, אחר הצהריים זה המרפק השמאלי, ולמחרת הכאב עובר לקרסול הימני.

 

מצב שלישי - ביניים – בין שני המצבים הקודמים

 

שימוש ב-Rhus Tox (צמח הסומק) כתרופה הומאופתית מתאימה למטופל שהוא חסר מנוחה אבל כשהמפרקים שלו מתקשחים במנוחה, התנועות הראשוניות מאוד כואבות לו. ברגע שהוא ממשיך לנוע חלה הקלה בכאב. באופן כללי, תרופות הומיאופתיות לא יכולות לעצור את השחיקה במפרקים, אבל בהמרצת תהליכי הריפוי העצמי של הגוף, הן יכולות להקל על חלק גדול מהכאבים והנוקשות.

 

בעיות בערמונית

 

גברים מבוגרים חווים בעיית זרימה נוספת הנגרמת על ידי הגדלת בלוטת הערמונית אשר מאיטה את זרימת השתן. כיוון שבעיה זו עלולה לנבוע מסרטן בלוטת הערמונית חשוב להיבדק על ידי רופא המשפחה. עם זאת, בעיה זו נפוצה יותר בגלל מה שנקרא בלוטת ערמונית שפירה, שהיא רק נפיחות פשוטה של בלוטת הערמונית.

 

תרופה הומיאופתית

 

Serrulata Sabal היא תרופה הומיאופתית המשמשת לעתים קרובות למצבים שכאלה. בדרך כלל, כאשר תרופה זו מועילה, כנראה שבעיית הערמונית קשורה לרמה כלשהי של אימפוטנציה. Chimaphila היא תרופה הומיאופתית נוספת לטיפול בבלוטת ערמונית נפוחה, במיוחד כאשר המטופל סובל מאי נוחות, ומתלונן על תחושות לא נעימות כאילו הוא יושב על כדור.

 

בדידות

 

בעיית הזרימה המופרעת בגיל השלישי אינה רק בעיה פיזית, אלא גם נפשית וחברתית. למעשה, כאב ונוקשות במפרקים, או צורך לרוץ לעתים קרובות לשירותים, יכולים להשפיע באופן משמעותי על חיי החברה של האדם, למנוע ממנו לצאת מהבית ולגרום לו להסתגר ולהתבודד. מצב זה עלול להוביל לדיכאון שרק מגביר את תחושת הניתוק. יש מספר תרופות הומיאופתיות אפשריות שיכולות להקל על חלק מהבידוד החברתי או הרגשי, על ידי גירוי מערכת הריפוי העצמי של האדם שתעזור לו להתמודד עם נסיבות החיים המשתנות.

 

לסיכום,

 

ה-Pulsatilla שהוזכרה למעלה יעילה גם בהקלה על בעיות אלה. עם זאת, מטופל שחש נטוש ומשתוקק לחברה ירגיש הרבה יותר טוב כאשר יזכה בהבנה ובהשתתפות ברגשותיו.Magnesium Carbonicum יכול גם הוא לעזור לאדם שמרגיש מבודד והופך רגיש מאוד לאכזריות, לסיפורים עצובים ובעיקר לאלימות שהוא רואה בטלוויזיה, עד כדי כך שהוא נאלץ לכבות את המכשיר כשהחדשות מתחילות. האנשים שיכולים ליהנות מתרופה זו יתלוננו ככל הנראה על כאבים בלתי נסבלים ותהיה להם נטייה להתפרצויות כעס שיעברו מהר מאוד.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.