forums

נדודי שינה, הפרעות ובעיות שינה בקרב בני הגיל השלישי

אם אתם מתקשים להירדם, מתעוררים מוקדם בבוקר וקמים עייפים – אתם לא לבד. בעיות שינה הינן נפוצות ביותר בקרב קשישים. עם זאת, לא מדובר בגזירה משמיים ובהחלט ניתן להתמודד עמה בקלות, ובאמצעות שיטות טבעיות. כיצד? במאמר זה תקבלו את התשובה.
 
נדודי שינה, הפרעות ובעיות שינה בקרב בני הגיל השלישי
מאת: שירלי גיא

עם הגיעכם לגיל הזהב, הגוף שלכם עובר שינויים רבים, אשר חלקם משפיעים באופן ניכר על דפוסי השינה שלכם. למשל, המוח שלנו מייצר הורמונים שונים האחראים על שלבי השינה העמוקים ועל הסדרת שלבי השינה והעירות. ייצור זה הולך ומתמעט ככל שהגיל עולה והשינה משתבשת.

 
כיצד הפרעות שינה באות לידי ביטוי?

בני גיל הזהב סובלים בעיקר מנדודי שינה בשעות הלילה. הם מוצאים את עצמם לפתע מתקשים לישון רצוף והם מקיצים משנתם כמה וכמה פעמים במהלך הלילה. הם הולכים לישון בשעות הערב ומתעוררים מוקדם בבוקר. שנתם קלה וכל רעש עלול להעיר אותם. הרבה פעמים שנתם לא מספיקה להם, והם חשים עייפים במהלך היום. לכן, רבים מהם משלימים שעות שינה במהלך הצהריים או בנמנומים קלים על הספה, מול הטלוויזיה. תופעות אלו אופייניות לפחות למחצית מאוכלוסיית הקשישים.
 
מה גורם לנדודי שינה ולבעיות שינה אחרות בקרב קשישים?
 
1.      טיפול רפואי קונבנציונלי – בגיל השלישי עולה הסיכוי ללקות במחלות שונות, והטיפול בהן דורש תרופות על מנת להתמודד עם הכאבים או כדי להחלים ממחלה כלשהי. חשוב לזכור שפעמים רבות דפוסי השינה יוצאים מאיזונם כתוצאת לוואי הנובעת משימוש בתרופות שונות או כתוצאה מעצם הבעיה הרפואית. 

 
2.      מצב נפשי – ישנם קשישים שמתחילים לפתח חרדות בגיל זה ו/או דפוסים דיכאוניים. תחושות אלה עלולות לגרום להפרעות שינה מסוגים שונים. יש לציין שלפעמים, התחושות הנפשיות שציינו נגרמות בשל הפרעות השינה. 

 
3.      חוסר פעילות גופנית – אנשים מבוגרים לפעמים מתקשים לבצע פעילות גופנית, בגלל מצבם הגופני. חשוב לזכור שכל פעילות ספורטיבית המותאמת ליכולות יכולה להגביר את הדחף לישון.

 
פתרון טבעי לבעיות שינה בקרב קשישים

לא משנה מה גרם לכם לפתח נדודי שינה. צריך למצוא פתרון אשר יבטיח לכם שינה איכותית וממושכת. מאחר ותרופות כימיות עלולות לגרום לתופעות לוואי, אפשר בהחלט להשתמש בשיטות טבעיות וברפואה משלימה, אשר משרות שלווה ורוגע ומאפשרות לצלול לשינה עמוקה. להלן כמה מהשיטות האלה:
 
1.      להימנע ממאכלים מעוררים – משקאות עמוסים בקפאין ומאכלים "כבדים" (כמו בשר או מאכלים מטוגנים) עלולים לעורר את הגוף ואף לגרום לכם במהלך הלילה להתעורר כדי ללכת לשירותים. לכן עדיף להימנע מהם, בעיקר בשעות הערב והלילה.

 
2.      לטבול באמבטיה עם שמנים מרגיעים – לשמנים מסוג לבנדר, מליסה, קמומיל ונרולי ישנן תכונות מרגיעות המסייעות לשחרר מתחים ולחצים.

 
3.      לבצע פעילות ספורטיבית במהלך שעות הבוקר או בשעות אחר-הצהריים – פעילות ספורטיבית יכולה לעורר את הגוף ולגרום לו לייצר באופן טבעי הורמון שמאזן אותו וגורם לתחושה נינוחה ושלווה.

 
4.      לפנות לרפואה משלימה – טיפולי דיקור סיני, רפלקסולוגיה ועיסויים שונים יכולים להפיג מתחים, לתת לגוף להירגע ולעזור לכם ליהנות משינה טובה יותר.

 
5.      ליטול תוספי תזונה – ישנם כמה וכמה תוספי מזון אשר מסייעים להירגע במצבי לחץ, מתח וחרדה. הם יכולים לעזור לכם ולהפוך את שנתכם לאיכותית יותר. תוספים אלה כוללים:B  קומפלקס, מגנזיום, טיליה, בבונג (קמומיל), פרחי תפוז ופסיפלורה.

 
המאמר נכתב באדיבות עולם הטבע-קליניקה לרפואה משלימה בהנהלת ד"ר סתו כהן - חנות טבע וקליניקה לרפואה משלימה מתקדמת. מיצאו אותנו גם בגוגל+
 


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  מעניין
נחמד מאוד
שמואל (10.9.14)
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.