forums

לא מצליחים להרדם?

כל המידע אודות אביזרים לשינה טובה
 
לא מצליחים להרדם?
טיפול יעיל בהפרעות שינה בגיל מבוגר 

קשישים רבים סובלים ממגוון רחב של הפרעות שינה. מדובר בתופעה טבעית ושכיחה, אך מטרידה למדי. החדשות הטובות הן שניתן לשפר את איכות השינה באמצעות אימוץ הרגלים בריאים. ליקטנו עבורכם כמה מהם. 

ככל שחולפות השנים, הגוף נשחק והופך לכואב ולדואב. כאבי רגליים, גב, צוואר, שהם בעיות נפוצות ביותר בקרב בני גיל הזהב, עלולים להשפיע על השינה בגיל מבוגר ולהפוך אותה לפחות מועילה ואיכותית. כאבים שונים בגוף גורמים לקשיי הירדמות והתמדה בשינה, וכך נוצרת תחושת עייפות כבדה, שמשפיעה על כל מהלך היום – בעקבות העייפות התפקוד היומיומי נפגע, הן מבחינה קוגניטיבית והן מבחינה מוטורית. כמו כן, מצב הרוח ירוד ומדוכדך. אימוץ הרגלים בריאים לשיפור איכות השינה מקורם של אותם כאבים אינו חייב להיות נעוץ במחלות שונות. לפעמים מקור הכאבים נעוץ בעיקר בהרגלים לא נכונים. שינוי אותם הרגלים יכול להקל על הכאבים שלכם, ולפעמים אפילו לשכך אותם. הנה כמה הרגלים בריאים שכדאי לאמץ: 

מיטות – אם בעבר התרגלתם לישון על מיטה רגילה, הרי שעם הגיעכם לגיל הזהב, זו הזדמנות לעבור למיטה חשמלית או מתכווננת. את המיטה החדשה תוכלו לכוון כך שתתמוך בגופכם באופן מושלם בכל מצב. למשל, אם אתם נוהגים לקרוא ספר או עיתון במיטתכם, במקום להישען על הקיר ו/או על הכרית, לאמץ את השרירים שלכם ולאחר מכן לסבול במהלך הלילה מכאבים, תוכלו לכוון את המיטה למצב ישיבה וליהנות מנוחות מושלמת. כמו כן, אם רגליכם כואבות ואתם מעוניינים להרים אותן כדי לתת להן מנוחה ולשפר את זרימת הדם, אתם יכולים לכוון את המיטה למצב כזה. כך, במקום להילחם עם כריות בשביל לקבל את זווית ההרמה הנכונה, תוכלו לנוח בדיוק בתנוחה שמתאימה לכם. 

מזרנים – אם לא החלפתם מזרן כבר למעלה מעשור, הגיע הזמן להתחדש ולשנות את ההרגל. מזרן ישן נשחק ומתבלה עם הזמן ועלול לגרום לכם לכאבי גב נוראים. אל תתפשרו על איכות המזרן שאתם קונים. רצוי לבחור במזרן אורתופדי, שיוכל לשחרר את הלחץ המופעל על עמוד השדרה בצוואר ובגב שלכם, ולחלק את כובד משקלכם באופן שווה. ודאו שאינכם מתקשים לקום ממנו. יש לציין שמזרן שאינו מותאם למצבכם, אינו גורם רק לכאבים. שכיבה ממושכת על מזרן כזה עלולה לגרום גם להיווצרות פצעי לחץ ואפילו לשבירת עצמות (במידה ואתם סובלים מאוסטיאופורוזיס). 

כריות – גם לכריות יש תפקיד חשוב ומכריע במניעת הפרעות שינה. כרית טובה תעזור לכם לקום רעננים בבוקר, בלי כאבים ו/או תחושת נוקשות באזור הצוואר והכתפיים. אם הכרית שלכם מיושנת, כדאי שתיפטרו ממנה עוד היום. שנו את ההרגל המגונה וקנו כרית חדשה שתתאים לכם. על מנת למצוא את הכרית המושלמת, עליכם להתאים אותה לתנוחת השינה המועדפת עליכם: למשל, אם אתם ישנים על הגב – בחרו בכרית נמוכה, כזו שלא תגביה את צווארכם בהשוואה לגופכם. אם אתם ישנים על הצד – בחרו בכרית גבוהה יחסית, כזו שתוכלו להניח עליה את הראש שלכם מבלי שתצטרכו לקפל את הכתף שעליה אתם נשענים בעת השינה.

לסיכום שינוי הרגלים באמצעות כריות, מזרנים ומיטות יכול לתרום משמעותית לשיפור השינה שלכם ולתרום לאיכותה. אז לפני שאתם מתחילים לקחת תרופות, נסו פתרונות שינה איכותיים וחדשים.  

המאמר נכתב באדיבות
AT שיקום בע"מ המשווקת מיטות, מזרנים ואביזרי עזר אחרים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.