forums

על החשיבות של תזונה בריאה בגיל השלישי

בכל גיל ובכל שלב בחיים, חשוב מאד לשמור על תזונה מאוזנת, טובה ובריאה. אולם, כאשר מדובר על קבוצת הגיל השלישי - החשיבות אף עולה פי כמה.
 
על החשיבות של תזונה בריאה בגיל השלישי
בכל גיל ובכל שלב בחיים, חשוב מאד לשמור על תזונה מאוזנת, טובה ובריאה. אולם, כאשר מדובר על קבוצת הגיל השלישי - החשיבות אף עולה פי כמה. יש לזכור שבגיל מתקדם, המצב הביולוגי שלנו משתנה - הגוף נוטה יותר לעלות במשקל, נהיה רגיש יותר, ויש גם אטיות מסוימת בתהליך הפירוק בתוך הקיבה בגוף. לכן, חשוב מאד לשמור על תזונה בריאה בגיל מתקדם, שכן תזונה טובה תוכל ללוות אתכם עוד שנים רבות. כדאי לזכור שברגע ששומרים על תזונה טובה - מרגישים לפתע הרבה יותר חיוניים ובריאים, ובמקום להתעסק במחלות שונות - אפשר לנצל את הזמן הפנוי שלכם וליהנות מכל רגע.

 

כללים לתזונה נכונה ובריאה בגיל מתקדם

  • לא להגזים - קודם כל, כלל בסיסי יחסית לתזונה נכונה בגיל מתקדם, היא לא להגזים בכמויות. מזון, כמו כל דבר בחיים הוא עניין של איכות ולא של כמות. לא צריך להעמיס על הצלחת, ולא צריך לצאת מארוחה כשאתם חשים "מפוצצים" בבטן - כי זו דווקא תחושה לא טובה, ומסמנת שהעמסתם על הקיבה שלכם יותר משהיא מסוגלת להכיל. כדאי לאכול עד שחשים שובע קל. אפשר לשלב גם ארוחות קטנות לאורך היום - אבל לא עם חטיפים, אלא עם מוצרי בריאות.
  • ירקות ופירות - אלו מרכיבים חיוניים בכל תפריט של תזונה בריאה, אבל בגיל מתקדם על אחת כמה וכמה. הירקות הם מעולים כי הם מכילים המון מינרלים וויטמינים חיוניים, והם אינם משמינים, ולכן אפשר להרבות בהם. יש עדיפות ברורה לצריכה של ירקות טריים (מותר לבשל אותם ולחמם, אך רצוי לא לרכוש ירקות קפואים שהערך התזונתי שלהם נמוך יותר). פירות, כמו ירקות גם הם כוללים ויטמינים ומינרלים חיוניים, אך באלו גם יש לא מעט סוכר. לכן הם בהחלט צריכים להיות מרכיב בתפריט היומי - אך לא להפריז בכמויות שלהם.
  • דל שומן - גיל מתקדם, תזונה בריאה מבוססת בעיקר על העיקרון של מזון דל בשומן - משום שכאמור הנטייה להשמנה הולכת ועולה ככל שמתבגרים. העדיפו תמיד מוצרים מחלב רזה, וגם העדיפו בשר רזה כמו עוף או פילה, על פני בקר ובשר אדום. העדיפו מוצרים מחיטה מלאה ומקמח מלא - הם גם משביעים יותר, וגם בריאים יותר.
  • שמנים וביצים - חיוניים לגוף, ולא צריך להימנע מהם - אלא רק לבחור בכמות ובסוג המתאימים. כדאי להשתמש בשמן זית או שמן קנולה שמספקים ויטמינים טובים לגוף, ורצוי לשלבם עם סלט טרי. באשר לביצים - כמות שנעה בין שניים לשבע ביצים בשבוע, תלוי במצבכם הבריאותי.
 

איכות חיים טובה יותר

זכרו כי תזונה איכותית, בריאה ומאוזנת, נועדה בראש ובראשונה עבורכם. גם אם אלו טעמים שלא התרגלתם אליהם עד היום - תמיד אפשר לפתוח בתפריט חדש. אפשר גם להירשם למסגרות חברתיות לשמירת משקל, שכן תמיכה שכזו עוזרת דווקא בגיל מבוגר יותר, ומסייעת מאד להגיע להישגים הנדרשים.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.