forums

פעילויות וחוגים בבתי אבות

בתי אבות הינם מוסדות רפואיים מוגנים בהם חיים אנשים אשר הגיעו לגיל הזהב ומעוניינים להמשיך ולזכות באיכות החיים הגבוהה ביותר האפשרית, בהתאם למצבם הבריאותי.
 
פעילויות וחוגים בבתי אבות
. ניתן למצוא סוגים רבים של בתי אבות; כאלו אשר נועדו לעצמאיים, לתשושי נפש, לקשישים סיעודיים וכן כל רמות התפקוד שביניהם. כל בית אבות מותאם לאוכלוסייה מסוימת, יחידה או מגוונת. בין שלל השירותים המוצעים לדיירים במסגרת החיים בבתי האבות ניתן למצוא גם מערך שלם של חוגים ופעילויות, אשר נועדו להעשיר את עולמם של השוהים בו ולתרום למצבם הבריאותי והנפשי.

 

פעילות גופנית

פעילות גופנית חיונית לשם שמירה על הבריאות, בכל גיל ובמיוחד בגיל הזהב. בתקופת הגיל השלישי פעילות מעין זו חשובה ביותר לשם חיזוק השרירים ושיפור היציבה על מנת להוריד את הסיכוי לנפילות, שהשלכותיהן בגיל זה עשויות להיות חמורות ביותר. הפעילות הגופנית צריכה להיות מותאמת למצב הקשיש וליהעשות בפיקוח צמוד. חוגי פעילות גופנית במסגרת בית אבות יכולים לכלול שימוש במתקני חדר כושר, שחייה, שיעורי אירובי, אופני כושר, שיעורי מתיחות, פלדנקרייז ואפילו טאי-צ'י.

 

התרגעות ועשייה

החוגים הפופולאריים ביותר בבתי אבות הם אלו הקשורים להתרגעות ושלוות הנפש. מסיבה זו ישנו היצע רב של פעילויות הולמות, כגון: חוגי יוגה, נשימה מעגלית, דמיון מודרך וכו'. בנוסף, קשישים יכולים לטפח את כישרונותיהם השונים תוך כדי השתתפות בפעילות יצירתית; חוגי ציור, פיסול, יצירת ויטראז'ים ועוד.

 

פעילויות קבוצתיות

רוב הפעילויות והחוגים בבתי האבות מתקיימים בקבוצות. יחד עם זאת, ניתן למצוא מספר פעילויות ספציפיות שאופיין קבוצתי-אינטראקטיבי, כגון: שעות הקראת ספרות יפה או עיתונות יומית, שיעורי משחק ודרמה, האזנה להרצאות בתחומי ידע שונים, לימודי מחשב ומיומנויות שימוש באינטרנט וכו'. בחלק מבתי האבות אף מוצעת פעילות פיזיותרפיה קבוצתית, במידה והמתקנים במקום מאפשרים זאת. כל פעילות קבוצתית שכזאת תורמת למצבו הנפשי של הדייר, שקרוב לודאי חש מרוחק מבני משפחתו ומהסביבה שהייתה כה מוכרת לו במשך שנים ארוכות.

 

היכן מתרחשות הפעילויות?

ברוב המקרים, כלל הפעילויות והחוגים מתקיימים בבתי האבות עצמם. כמעט בכל בית אבות מוקצים שטחים או חדרים ייעודיים לחוגים. כל דייר בבית האבות מקבל לידיו את מערכת השעות של החוגים והוא יכול לבחור בפעילויות המוצעות ב"סל" הכלול בעלות השהייה במקום וכן בפעילויות נוספות אשר אינן כלולות מראש. לעיתים, הדיירים עצמם מתארגנים יחדיו על מנת להוציא לפועל פעילות או לקיים חוג מסויים. יחד עם זאת, בהחלט ניתן למצוא בתי אבות אשר תומכים בפעילויות המתקיימות מחוץ למקום, בין אם על ידי הגעה עצמאית של הדיירים למוקדי הפעילות ובין אם בנסיעות מאורגנות.

 

כל בית אבות איכותי יפעיל בתחומו וייזום אך ורק פעילויות המועברות על ידי גורם מקצועי, בפיקוח מלא ובהתאם ליכולות השוהים במוסד. מגוון החוגים חשוב למען שמירה על איכות חיי השוהים בבית האבות. מומלץ כמובן לקיים פעילויות מעין אלה גם כאשר מדובר באוכלוסייה מוגבלת רפואית.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
לימודי שחייה בגיל השלישי
נפילה, היא אחת הבעיות הגדולות שאנשים מבוגרים חווים. נפילה בגיל מבוגר יכולה להשפיע על פגיעות נוספות ומסוכנות. חוקרים סבורים שפעילות גופנית קבועה עשויה לצמצם את הסיכון של מבוגרים ליפול ולהיפגע.
לקריאה
חוג טאי צ'י לקשישים בדיור מוגן
לצד חוגים רגילים כמו ציור או מלאכת יד, החלו להציע בתי דיור מוגן גם חוגים נוספים שמתאימים לקשישים. אחד החוגים הללו נקרא חוג טאי צ'י. בשורות הבאות נבין מה זה אומר, למי זה מתאים ומהן התועלות.
לקריאה
התעמלות מים לגיל השלישי
הזמן עושה את שלו ועם השנים, הגוף מאבד מגמישותו, השרירים כואבים יותר ותוך פרק זמן קצר יותר. מנגד, יש חשיבות רבה להתעמלות בגיל מבוגר על מנת לשמור על טווח תנועה רחב, כושר ואיזון.
לקריאה
פילאטיס לגיל השלישי
לא מאוחר מדי להטיב עם גופך, ואין מגבלת גיל על פעילות גופנית. כיום, קוראת הרפואה לאוכלוסיית הגיל השלישי לעסוק בפעילות גופנית מתונה ומציגה את שיטת הפילאטיס כאידיאלית עבור המבוגרים.
לקריאה
אימון כושר אישי או קבוצתי בגיל השלישי?
שמירה על כושר חשובה בכל גיל ובפרט בגיל השלישי בו הגוף מקבל צורה אחרת ועל מנת לשמור עליו לא רק אכילה חשובה אלא גם כושר גופני אך חשוב מאוד בשל הגיל לעשות זאת ללא פגיעה במערכות אחרות בגוף.
לקריאה
איך להפוך את הבריכה לבטיחותית עבור הגיל השלישי?
כאשר מדובר על שחייה בבריכה - יש חשיבות גבוהה מאד לשחייה בכל גיל ובפרט בגיל השלישי ואנשים מבוגרים רבים אכן ממשיכים בפעולה זו ולא זונחים אותה.
לקריאה
חשיבות שימוש במזרן התעמלות מתאים בגיל השלישי
איכות החיים בגיל השלישי נקבעת במידה רבה לפי סוג הפעילות הגופנית שמבוצעת על ידי גברים ונשים. את הפעילות כדאי לערוך על מזרון מתאים כדי למנוע נזקים, לשמור על סרגל מאמצים ולהבטיח ביצועים גבוהים
לקריאה
ספורטיביים בכל גיל – טיפים לשמירה על איכות חיים בריאה
שמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי היא אתגר בכל גיל, ובגיל הזהב על אחת כמה וכמה. עם זאת, לא רק שלא מדובר במשימה בלתי אפשרית – מדובר במשימה אפשרית וחשובה.
לקריאה
מאמן כושר אישי לבני גיל הזהב – אף פעם לא מאוחר להתחיל
בניגוד למה שרבים בקרב הציבור הרחב נוטים לחשוב, לא זו בלבד שגיל הזהב אינו מהווה תירוץ להזניח את הכושר הגופני, אלא שהכניסה לגיל הזהב מהווה סיבה טובה מספיק להתחיל לעסוק בכושר גופני, גם אם לפני כן המתאמן מעולם לא התנסה בתחום.
לקריאה
פעילויות ספורטיביות מומלצות לקיץ לגיל השלישי
מחפשים פעילויות ספורטיביות לגיל השלישי? רוצים לדעת מה יכול להתאים להם ולפי מה כדאי להחליט? כנסו לכתבה ותוכלו לראות עם מי מומלץ להתייעץ כדי שהבחירה תהיה נכונה
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.