forums

שימוש נכון במוצרי היגיינה יכולים למנוע מחלות עור בגיל השלישי

זה נכון שלכולנו חשוב לשמור על העור שלנו נקי ומתוח ובמיוחד לעת זקנה,ולכן חשוב שנדע כיצד לנהוג נכון בעת השימוש במוצרי היגיינה
 
שימוש נכון במוצרי היגיינה יכולים למנוע מחלות עור בגיל השלישי
מחקרים מראים ששימוש נכון במוצרי היגיינה יכול למנוע מחלות עור שונות בדגות חומרה שונות המתפרצות בגילאים שונים והן נכללות בין המחלות הנפוצות והמורכבות ביותר לריפוי והטיפול הוא ארוך ומתמשך, לכן ישנם כמה כללים חשובים לשמירה על ההיגיינה וטיפוח העור אשר ביכולתם למנועה את אותם מחלות ואפילו לשמור על העור שלנו מתוח ויפה גם לעת זקנה. 

שימוש נכון בסבונים  

 

אם אתם לא רופאים או יותר נכון מנתחים אז אין סיבה שתשפשפו את כפות הידיים עם סבון במשך חמש דקות, השימוש המוגזם בסבון יכול לפגוע בשכבות העור העליונות ולהשאיר אותו חשוף למחלות עור שונות, לכן הכלל הראשון הוא מידתיות כל שימוש במוצר היגיינה בצורה מוגזמת יכול לעשות את הפעולה ההפוכה לה התכוונו ולהזיק לעורנו, כיום אפשר למצוא כמעט בכל סופר מרקט מתקן אלקטרוני לסבון והשימוש בו מומלץ מכיוון שהוא מוציא כמויות  מדודות , כך אנחנו גם חוסכים בסבון וגם שומרים על הידיים.

 

מבנה עור הפנים וחשיבות ההיגיינה

 

עור הפנים מורכב מכמה שכבות של רקמות השכבה החיצונית הנקראת שכבת האפידרמיס וזוהי השכבה החשובה ביותר, ומתחתיה נמצאת שכבת הדרמיס הכוללת את כלי הדם המזינים את העור וגם את בלוטות החלב ושתפקידן על מצב עור הפנים מהחשובים ביותר, בלוטות אילו מפרישות חומר שומנים מהרקמה הפנימית (דרמיס)  אל הרקמה החיצונית (אפידרמיס) ומשמנת אותו ועל ידי כך מונעת ממנו להתייבש ובדרך זו הוא מגן על העור מתנאי מזג האוויר השונים.

 

את עור הפנים מומלץ לנקות פעמיים ביום, הפעם הראשונה היא בבוקר אחרי השינה כאשר במשך הלילה הצטברו שומנים אשר הופרשו מבלוטות החלב, לנשים אשר אוהבות להתאפר בבוקר כדאי מאד לשטוף את הפנים ולהסיר את השומנים האלו מכיוון שהם מונעים מהאיפור להיצמד לעור ולהישאר שם למשך זמן.

הפעם השנייה היא לפני השינה, במשך היום מצטברים על עור הפנים שכבות לכלוך ופיח אשר נמצאות באוויר

לכלוך זה בשילוב שכבות בשומן המופרשות במשך הלילה יכולות לגרום למחלות זיהומיות, לכן חשוב מאד לשמור על איזון של היגיינת הפנים ושמירה על העור.

 

מה אסור לעשות?

 

בהמשך למה שציינתי חשוב לשמור על שימוש נכון במוצרי היגיינה וכדאי מאד להימנע משימוש בחומרים כימיים שפעולתם אגרסיבית על העור או מוצרי היגיינה עם ריכוז גבוהה של אלכוהול המייבשים את העור , חשוב להימנע משפשוף אגרסיבי של העור, כמו כן נגיעה בפנים עם ידיים לא נקיות או שימוש במגבת לא חדשה ולא נקייה .  

 

שמירה על שיגרת טיפוח ועל שימוש במוצרי היגיינה נכונים תועיל לעורכם, תשאיר אותו נקי בראי וקורן. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.