forums

טיפול בסרטן המעי הגס

סרטן המעי הגס הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בארץ- מעל שלושת אלפים מקרים מאובחנים מדי שנה. הסיכון לחלות במחלה עולה ככל שהגיל עולה, כאשר יותר מ-80% מהמקרים מאובחנים בקרב האוכלוסייה המבוגרת (בני שישים ומעלה).
 
טיפול בסרטן המעי הגס

טיפול בסרטן המעי הגס

סרטן המעי הגס הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר בארץ- מעל שלושת אלפים מקרים מאובחנים מדי שנה. הסיכון לחלות במחלה עולה ככל שהגיל עולה, כאשר יותר מ-80% מהמקרים מאובחנים בקרב האוכלוסייה המבוגרת (בני שישים ומעלה).

 

הסיבות להתפתחות הגידול הסרטני אינן ידועות, עם זאת נמצא קשר בין סרטן המעי הגס ובין אורח החיים שלנו: תזונה עתירה בשומנים וחלבונים מהחי, מחסור בפעילות גופנית ועישון סיגריות. אימוץ אורח חיים בריא -תזונה צמחונית ועיסוק קבוע בפעילות גופנית, תסייע במניעת המחלה. התסמינים של  סרטן במעי הגס כוללים כאבי בטן, אנמיה, דם בצואה, ירידה במשקל, שלשלולים או עצירות שנמשכים לאורך זמן. עם הופעת סימנים אלו או חלקם, חשוב לפנות בהקדם לרופא משפחה. כמו כן, בגיל מבוגר מומלץ לעבור בדיקות רפואיות שגרתיות גם מבלי שמופיעים תסמינים מדאיגים. אבחון המחלה בשלבים המוקדמים שלה מגדילה את סיכויי הריפוי (כ-90% ריפוי בשלב מוקדם).

 

קביעת תכנית טיפולית

הבחירה על תכנית הטיפול נעשית ע"י המטופל יחד עם הצוות הרפואי, שכולל אונקולוג, רופא מנתח המתמחה בסרטן המעי הגס, תזונאי, פסיכולוג ועוד. בקבלת ההחלטה לגבי הטיפול המתאים נלקחים בחשבון מספר גורמים: דרגת הסרטן (דרגה 0-4 , נקבעת בהתאם לשלם התקדמות המחלה והתפשטות הגידול), מיקום הגידול, גיל המטופל ומצב בריאותו הכללי, היתרונות של כל סוג טיפול והסיכונים הכרוכים בו. לעיתים לצוות המטפל תהיה המלצה ברורה ולעיתים המטופל יתבקש לבחור בין כמה דרכי טיפול מוצעות. בכל מקרה, הטיפול לא יתבצע לפני שהמטופל חתם על טופס הסכמה. לפני החתימה, וודאו שאתם מבינים את היתרונות והחסרונות של כל טיפול , את ההשלכות והכיסונים. במידה ותחושו צורך, ניתן לפנות לקבלת חוות דעת שנייה, היות ולעיתים אין הסכמה בין המומחים השונים בנוגע לסוג הטיפול המומלץ.

 

בחירת הטיפול בהתאם לדרגת הגידול הסרטני

בשלב מוקדם של המחלה (דרגה 0-1 ) הטיפול בסרטן המעי הגס יהיה במרבית המקרים ניתוח להסרה של הגידול. יתכן גם שבמקום הניתוח תהיה המלצה על טיפול כימותרפי או טיפול באמצעות קרינה. במקרה שהגידול חדר דרך המעי הגס (דרגה 1-2 ) יהיה צורך להסיר בניתוח את החלק הנגוע של המעי וכמו כן להסיר בלוטות לימפה שבאזור. במידה והגידול התפשט לאיברים נוספים או קיים חשד כי הגידול יחזור, יהיה צורך בטיפולים משלימים לניתוח- כימותרפיה או הקרנות. ככל שהמחלה בשלב יותר מתקדם, כלומר הגידול התפשט ליותר איברים (דרגה 3-4 ), כך גדלה הסבירות שהניתוח יצטרך להיות מלווה גם בטיפולים כימותרפיים. הטיפול הכימותרפי שנחשב כיום ליעיל ביותר הוא באמצעות תרופה בשם "פלאורו-אורציל".

 

התמודדות עם המחלה

גילוי מחלת הסרטן מלווה לרוב במצוקה רגשית קשה. בעיקר כאשר המחלה מתגלה בגיל מבוגר, ישנה נטייה לתגובות כגון דיכאון וחרדה. לכן חשוב לקבל תמיכה ולתת מקום לפחדים שעולים- פחד משינויים גופניים, מכאב, משינויים בשגרת החיים או פחד ממוות. תמיכה רגשית ניתן לקבל ממטפלים (פסיכולוגים, מלווים רוחניים ועוד), מקבוצות תמיכה לחולי סרטן וגם מהאנשים הקרובים אליכם- חברים ובני משפחה. היכולת שלכם לחשוב בצורה חיובית ולהיאחז בתקווה תשפיע על תהליך הריפוי. חולי סרטן רבים משתפים שהמחלה שינתה את ההסתכלות שלהם על החיים ואת סדרי העדיפויות. למעשה אתם מקבלים הזדמנות ללמוד להעריך את החיים מחדש, להחליט מה באמת חשוב לכם וכיצד אתם רוצים לחיות את החיים שלכם. כך המחלה יכולה להפוך להזדמנות לצמיחה והתפתחות. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.