forums

הקלה על כאבי גב בגיל השלישי

כיצד ניתן להקל על כאבי גב בגיל השלישי? באילו אביזרים ניתן ומומלץ להשתמש
 
הקלה על כאבי גב בגיל השלישי
כיצד ניתן להקל על כאבי גב כשמדובר באנשים מבוגרים? במאמר הבא נסביר מהו מוט פינוק, נציג את התרגילים אותם מומלץ לערוך ונציין את הפעילויות שיכולות לשפר משמעותית את איכות החיים

 

כאבי גב פוגעים באיכות החיים בגיל הזהב ועלולים לגרום עוגמת נפש וירידה בתפקודים קוגנטיביים. מצד שני, יש היום שורה ארוכה של דרכים להקל על כאבי הגב גם בגיל השלישי. הדרך לעשות זאת היא קודם כל להיעזר באביזרים הקיימים ולשלב בין אמצעים אורטופדיים שונים. ניתן גם לבצע תרגילים ייעודיים ולאמץ פעילויות ספורטיביות כמו טאי צ'י, יוגה ופילאטיס.

 

הנה כמה אביזרים בסיסיים שחשוב לשלב בביתם של מבוגרים, קשישים ובני גיל הזהב הסובלים מכאבי גב:

 

א. מוט פינוקמוט פינוק מתחבר ישירות לנקודת מים או סוללה לאמבטיה על ידי צינור. הוא מאפשר שליטה מדויקת בהספק המים ובקצב הזרימה. המוט הוא בעל גוף מסתובב בזווית של 180 מעלות והוא כולל בדרך כלל גם ראש דוש עגול, מזלף עיסוי במצבים שונים, סבוניה וצינורות לחץ מחומרי PVC. המוט משתלב בכל מקלחת וניתן להשתמש בו ללא הכנה מוקדמת.

 

ב. מזרון אורטופדי – מומלץ לקשישים ובני גיל הזהב להתרגל ולישון על מזרון אורוטפדי בלבד. זהו מזרון המעניק תמיכה אחידה לכל חלקי הגוף. הוא מונע כאבי גב וצוואר ומשפר את איכות השינה והריכוז. המזרון האורטופדי מתאים גם כדי לקרוא ולעיין בספרים.

 

ג. חגורת גב – זהו אביזר המיועד לקבע את עמוד השדרה ותפקידו להקל על העומס במרכז הגב. החגורה מקדמת את הבטן לכיוון עמוד השדרה ומומלצת גם עבור גברים ונשים בגיל הזהב. אפשר להתייעץ עם רופא משפחה לגבי התאמת חגורת גב ולקבל השתתפות מטעם קופת החולים הפרטית.

 

בין מוט פינוק, פיזיותרפיה וספורט

 

רופאים המתמחים בגיל הזהב ממליצים לשלב בין דרכים שונות לטפל בכאבי גב. בעוד בתוך הבית אביזרים כמו מוט פינוק, מזרון אורטופדי וחגורה ייעודית יכולים להקל על הכאב, במהלך השגרה כדאי לשלב כמה שיותר פעילויות פיזיותרפיה וספורט. אפשר לערוך מתיחות או מניפולציות חימום וקירור כדי להקל על כאבי גב קיימים, אך ניתן גם לערוך תרגילי סיבולת לחיזוק העצמות, השרירים ועמוד השדרה. תרגילי סיבולת משפרים את היציבה ומחזקים את הגוף בגיל מבוגר, תורמים לשיכוך כאבים ומביאים להרגשה טובה בזכות שחרור אנדורפינים.

 

לצד פיזיותרפיה ופעילויות ספורט רגילות, יש לזכור כי חוגי טאי צ'י ויוגה מעכבים אלצהיימר בגיל השלישי ומאיצים את חילוף החומרים. אלו פעילויות שניתן לשלב בהדרגה ולפי העדפות אישיות. בני הגיל השלישי יכולים להירשם לפעילויות יחד ובקבוצות. הפעילויות מתקיימות בבתי אבות, במוסדות דיור מוגן ובאופן פרטי. הדבר החשוב הוא לבצע את הפעולות באופן הדרגתי ולהפסיק במקרה של כאבים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.