forums

טיפולי שיניים בגיל מבוגר

מה חשוב לדעת על טיפולי שיניים בגיל השלישי
 
טיפולי שיניים בגיל מבוגר
עם העלייה בגיל נזקקים מרבית האנשים לטיפול רפואי אינטנסיבי יותר או כזה שניתן בתדירות רבה יותר. דבר זה ניתן לומר לא רק לגבי הרפואה הכללית אלא גם לגבי רפואה מקצועית כגון רפואת שיניים.

 

חשוב לדעת שטיפולי שיניים בגיל מבוגר, הגם שחלקם לא שונה מטיפולים לצעירים, מחייב מקצועיות יתר וכן התייחסות למצב המיוחד של אנשים בגיל זה. מדובר בין היתר בהתייחסות לדלדול בעצם הלסת וכן לבעיות חריפות של דלקת חניכיים או נסיגת חניכיים וכן למקרים נפוצים יותר של אובדן שיניים.

 

רפואה משמרת, אסתטית ושיקומית

 

טיפולי שיניים בגיל המבוגר כוללים בין היתר סוגים שונים של:

 

  • רפואת שיניים משמרת, לרבות טיפול בסתימות, טיפולי שורש, ניקוי אבנית, טיפול בבעיות חניכיים.
  • רפואת שיניים אסתטית לרבות הלבנת שיניים, ניקוי שיניים, יישור שיניים במיוחד לגיל מבוגר, הדבקה של ציפוי חרסינה לצרכים אסתטיים, שימוש בכתרים לצרכים של שיקום ביחד עם אסתטיקה.
  • רפואת שיניים שיקומית – לרבות שימוש בכתרים מיוחדים, טיפולי השתלות שונים, טיפול במקרה של חבלה או מכה, ניתוחי חניכיים.
 

יש לציין שבגיל מבוגר חשוב מאוד לבצע ביקורות לעיתים קרובות ולא להזניח גם בעיות קלות או תופעות כמו כאבים או דימום. בגיל מבוגר הזנחה של בעיה קטנה יכולה להוביל ביתר קלות להחמרה ממשית ואף לאובדן שן אחת או יותר.

 

השתלות למבוגרים

 

בין טיפולי השיניים הנפוצים למבוגרים קיימים כמובן כל הטיפולים שנועדו להתמודד עם אובדן של שן או של מספר שיניים. טיפולים כאלה יכולים לכלול התאמה של סט שיניים תותבות או התקנה של גשר נשלף אולם כיום ניתן למצוא גם פתרונות הרבה יותר איכותיים. המדובר, כמובן בטיפולים של השתלת שיניים קבועות, תוך שימוש בשתלים מיוחדים.

 

עד כה, רווחה ההנחה שטיפולי השתלת שיניים למבוגרים מצריכים פעולות מסובכות מאוד ושרבים לא יוכלו להתאים לטיפולים הללו. עם זאת, התפתחויות שונות כגון אפשרות של השתלת עצם והרמת סינוס כמו גם שימוש בשתלים חדשניים מאפשרים להרבה יותר מטופלים מבוגרים לעבור השתלות בצורה מוצלחת. חשוב, כמובן למצוא רופא מקצועי בתחום זה, רופא שצבר ניסיון בטיפולי שיניים והשתלות למבוגרים ואשר מאחוריו מטופלים מרוצים רבים.

 

רואים תוצאות במהירות

 

לאחר טיפול מוצלח של השתלת שיניים איכות החיים של המטופל המבוגר משתפרת לאין ערוך. במיוחד כיום, כאשר ניתן למצוא טיפולים חדשניים כגון ALL4ONE וכאשר ניתן למצוא פתרונות טובים גם לאובדן של שיניים יחידות וגם לאובדן של שיניים רבות, לא צריך להתפשר על פתרונות ישנים כמו תותבות.

 

מיטב רופאי השיניים המתמחים בהשתלות מסוגלים להציע פתרונות מהירים יחסית (לרבות השתלה ביום אחד), לצד טיפולים מסורתיים שמצריכים זמן ממושך יותר. ראוי להוסיף שהעמידות של השיניים המושתלות כיום גבוהה ביותר וניתן לחזור לאיכות החיים המוכרת שכוללת יכולת ללעוס מאכלים קשים וכמובן מראה של שיניים טבעיות וקבועות.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.