forums

מהי אסטמה של העור וכיצד מתמודדים?

אנשים מבוגרים רבים סובלים ממחלת אטופיק דרמטיטיס, מחלת עור שכיחה בקרב מבוגרים,
 
מהי אסטמה של העור וכיצד מתמודדים?
תינוקות וילדים קטנים. המחלה מתבטאת ביובש קשה בעור המלווה בתפרחת אדומה ובתחושת גרד הגורמת לסבל רב, יש לציין כי כ- 50% מהתינוקות סובלים מהמחלה, בשנה הראשונה לחייהם, וכ- 30% מהילדים בגילאי שנה עד חמש שנים יסבלו ממנה. רוב הילדים ירפאו מהמחלה עם הזמן עד שיגיעו לבגרות. למחלה תסמינים שונים ובאמצעות אבחון מקצועי קל לאבחן את המחלה ולהציע טיפול מתאים. לרוב, די בטיפול מניעתי כמו שינוי תזונתי ושימוש במוצרי רחצה ותכשירי טיפוח היפואלרגניים, אך במקרים קשים ולאחר ייעוץ רפואי ניתן להשתמש במשחות עם סטרואידים או מתן תרופות וכדורים.

 

גרד טורדני ובלתי נסבל

 

כאמור, מחלת העור הדלקתית אטופיק דרמטיטיס, הידועה בשמה אסטמה של העור, גורמת לעור יבש ולגרד טורדני ובלתי נסבל. ניתן לראות על פני המבוגר או הילד כתמים אדומים, לעתים הכתמים יופיעו גם באזור הצוואר והגפיים, ועל הקרקפת ניתן יהיה לראות מעין קליפות שומניות. עם הזמן עלולים הכתמים האדומים להפוך לאקזמה מוגלתית.

 

כדאי לדעת כי אטופיק דרמטיטיס נגרמת כתוצאה מבעיה בשכבת העור החיצונית מאחר וקיימת תגובה חריגה ולא תקינה של המערכת החיסונית של הגוף לגירויים שונים מהסביבה. כתוצאה מכך, נוצרת תפרחת אדומה על העור היבש וכתוצאה מהגירוד עלולה להתפתח אקזמה ומופיע זיהום דלקתי.

 

טיפול מניעתי לסובלים מאסטמה של העור

במקרים רבים ניתן להקל על סבלו של המבוגר, הילד או התינוק הסובל מאטופיק דרמטיטיס בעזרת שמירה על לחות העור, רחצה עם סבון רפואי עדין ברמת חומציות 3.5 pH, מריחת קרמים או שמנים עם לחות גבוהה, במיוחד בין קפלי העור. כמו כן, יש ללבוש בגדים רפויים מבד טבעי כדי למנוע חיכוך עם העור ולתת לעור לנשום, ויש גם להקפיד על תזונה בריאה ללא מזון מעובד.

 

חשוב להדגיש כי לא ניתן לרפא כליל אסטמה של העור, אך באמצעות טיפול מניעתי נכון ניתן למנוע סיבוכים ואפשר לשלוט ברוב תסמיני המחלה, ובעיקר להקל על סבלו של החולה.

 

במקרים מסוימים, ורק לאחר אבחון מקצועי וייעוץ הניתן על ידי רופא עור, אפשר למרוח משחות המכילות ריכוז נמוך של סטרואידים כדי לדכא את הדלקות אשר גורמות להתפתחות האקזמה. כיום ניתן למצוא משחות יעילות לדיכוי פעילות היתר של המערכת החיסונית של העור, לרוב הטיפול מותר עד שבועיים, וכדאי לשלב גם טיפולים עם אור אולטרה סגול התורם רבות למניעת הדלקת ולהקלה על סבלו של החולה.     

 

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.