forums

למה צריך לשים לב כשבוחרים מזרון וכריות שינה לגיל השלישי

בחירת כלי מיטה נכונים לגיל השלישי משפיעה רבות על איכות החיים. כאשר אנו נכנסים לגיל השלישי, הגוף מתחיל להתנהג בצורה שונה מזאת שנהג כשהיינו צעירים יותר, ולכן חשוב לבצע את ההתאמות הנכונות באורח החיים שלנו בכדי לשמור על איכות חיים גבוהה.
 
למה צריך לשים לב כשבוחרים מזרון וכריות שינה לגיל השלישי

אז למה צריך לשים לב כשבוחרים מזון וכריות שינה לגיל השלישי?

 

  • קשיחות המזרון: קשיחות המזרון משפיעה על השרירים, העצמות ונוחות השינה באופן כללי, ויכולה לסייע רבות בשמירה על מבנה הגוף ויציבותו או לפגוע בו במידה והקשיחות אינה מתאימה לנו. בעוד לאנשים צעירים מתאימים מזרנים קשיחים יחסית, לאנשים בגיל השלישי מתאים דווקא מזרון רך יותר, אשר ינעים את השינה ויכיל את גוף הקשיש בצורה טובה יותר. המזרון מחזיר את התנגדות הגוף בחזרה לאדם, ולכן כאשר הגוף נחלש חשוב לבחור במזרון רך יותר אשר יחזיר כוח מופחת ויקל על השינה והגוף.
 

  • סוג המזרון: מזרונים מגיעים במגוון רחב של חומרים, אשר משפיעים על איכות השינה. בעוד שמזרון ספוג נחשב למזרון הכי פחות איכותי, מזרוני ויסקו ולטקס הינם מזרונים איכותיים ביותר אשר מקבלים את צורתו של הגוף ומקלים על בני הגיל השלישי בעת השינה. ההבדל העיקרי בין ויסקו ללטקס הינו מידת החום שהמזרון קולט. מזרוני ויסקו נחשבים לחמים יותר, ומתאימים לשימוש בחורף או לשימוש על ידי אלו הדורשים חום גבוה יותר בשינה. כיום ניתן לרכוש מזרונים אשר מצדם האחד עשויים מויסקו ומצדם השני מלטקס, כך שניתן להפוך את המזרון לפי העונות והצורך.
 

  • עובי כריות שינה: עובי כריות שינה משפיע על העומס הנוצר על צוואר האדם, ולכן חשוב להתאים אותו לכל אחד בצורה נכונה. כאשר אנו מדברים על עובי כריות שינה לגיל השלישי, חשוב שנזכור כי מדובר באוכלוסייה עליה יש להקל ככל הניתן, ולכן חשוב להתאים בצורה אופטימלית את עובי כריות השינה לכל אחד באופן אישי. לרוב הקשישים תתאים כרית בעובי בינוני, בעוד שכרית דקה מידי עלולה ליצור עומס על חלקו האחורי של הצוואר ולגרום לאי נוחות בשינה. למרות האמור, אנשים בעלי צוואר עבה יותר יזדקקו לכרית דקה יותר, בכדי לא ליצור עומד על חלקו הקדמי של הצוואר ולמנוע קשיים בנשימה בשינה.
 

  • קשיחות כריות שינה: בדומה למזרנים, גם כריות מגיעות בדרגות קשיחות שונות אשר משפיעות על איכות ונוחות השינה. בניגוד למזרנים, דווקא בכריות שינה אנו מוצאים כי כריות קשיחות יחסית מתאימות יותר לגיל השלישי, היות והן מחזיקות את הראש בצורה טובה יותר ומסייעות בהפחתת העומס על הצוואר בעת השינה. כמו כן, כריות איכותיות יכולות למנוע תזוזה של הראש בעת השינה למנחים המזיקים לגוף.

 

לבחירת מזרון וכריות שינה לגיל השלישי השפעות בריאותיות

 

שמירה על עצמות ושרירי הגוף באמצעות שינה נוחה ונכונה יכולה לסייע רבות בשמירה על בריאות בני הגיל השלישי, ולכן חשוב להתאים בצורה נכונה את המזרון וכריות שינה לבני גיל זה. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.