forums

כל מה שחשוב לדעת על שיקום הפה לקבוצת הגיל השלישי

מהי הקבוצה באוכלוסייה שעבורה הטיפולים של שיקום הפה הם גם החשובים ביותר וגם הנפוצים ביותר? התשובה היא כמובן שמדובר על הקבוצה של בני ובנות הגיל השלישי. כאשר אתם כבר יוצאים לפנסיה ומגיעים לגיל מתקדם, הרי שכעת גם גדלים יותר הסיכויים להיווצרות של בעיות שונות בחלל הפה.
 
כל מה שחשוב לדעת על שיקום הפה לקבוצת הגיל השלישי
ככל שהשנים חולפות, החניכיים עלולות להיות חלשות יותר, כמו גם עצם השן. במקביל לכך, יש כמובן סיכוי גבוה יותר שבעיות קטנות שהצטברו עם השנים - כעת יתפרצו ככל שהזמן חלף. לכן, הטיפולים לשיקום הפה הם חשובים כל כך.

 

מה הטיפולים הללו כוללים?

המטרה של טיפולי שיקום הפה נעוץ בשמם - המטרה היא לשפר ובעצם אף לתקן את המצב שיש בחלל הפה. המטרה היא בעיקר לשחזר את השיניים שאפשר שהן נשרו או נשברו. במקרים של הגיל המבוגר -  המטרה היא בעיקר לשחזר את השיניים אשר נשרו עם השנים. בין השאר מדובר על טיפולי שיקום קבועים - כמו למשל שימוש בשתלים דנטליים, אך גם אפשר שמדובר על פתרונות נשלפים שאינם קבועים - כמו למשל שיניים תותבות שמותקנות על גשר. המטרה בכל מקרה היא אחידה - לאפשר שחזור מלא.

 

מדוע זה כל כך חשוב בגיל השלישי?

קודם כל, כדאי לזכור שבגיל מבגור יותר יש כאמור סיכון גבוה יותר לבעיות שונות בשיניים ובחניכיים שיובילו ממש לנשירה של השיניים. אבל למה זה כל כך חשוב לעבור טיפולי שיקום הפה ולשקם את האזור? קודם כל כי מחסור בשיניים עלול להקשות עליכם ביומיום בפעילות כמו דיבור או אכילה. אי אפשר גם להעמיס יותר מידי על השיניים האחרות בפה, שאפשר שגם הן חלשות יחסית. מעבר לכך, מחסור בשיניים עלול לגרום לכך שהשיניים הקיימות יתחילו לזוז,  והדבר עלול לגרום לכאבים רציניים מאד, ואף לקשיים בהמשך בפעולות של לעיסה, דיבור, או פשוט תזוזות של הלסת.

 

דגשים מיוחדים לטיפול בגיל השלישי

שימו לב כי כמובן שכאשר מדובר על קבוצת הגיל השלישי, ישנם דגשים מיוחדים בטיפולים השונים של שיקום הפה. בין השאר יש נטייה להעדיף יותר טיפולים של שיקום נשלף מאשר שיקום קבוע, וזאת משום שהשיקול הקבוע הוא הרבה יותר ארוך וכולל טיפולים חודרניים יותר - שלא כל בני הגיל השלישי בהכרח יעמדו בהם. כמו כן יש דגש על כך שאחרי הטיפול, בני הגיל השלישי יוכלו בקלות לשמור על ההיגיינה של הפה (עניין שתמיד חשוב אחרי השיום, אך על אחת כמה וכמה במקרים שלפנינו).

 

לפנות תמיד לרופא שמתמחה בכך

לכן, אם אתם שייכים לקבוצת בני ובנות הגיל השלישי, חשוב מאד שלא רק שתפנו לרופא שיניים אשר מתמחה בשיקום הפה, אלא גם לוודא שיש לו התמחות מיוחדת בטיפול בקבוצת הגיל שלכם!



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.