forums

זיהוי פריצת דיסק בגיל השלישי

אחת המחלות המאפיינות את הגיל השלישי, פרט לאוסטאופורוזיס, אלצהיימר ועוד, היא דווקא מחלה פיזית הגורמת לכאבי גב קשים ועלולה לפגוע מאוד באיכות החיים: פריצת דיסק. ממה היא נגרמת, איך מאבחנים ומהן דרכי הטיפול? כל התשובות כאן לפניכם.
 
זיהוי פריצת דיסק בגיל השלישי
פריצת דיסק היא אחת הבעיות המאפיינות את הגיל השלישי, וזאת משום שבגיל זה אנשים יושבים יותר, פחות מבצעים פעילות גופנית ובכל זאת סוחבים משאות כבדים (מי אמר נכדים?), וכל אלה יוצרים לחץ ועומס כבדים מאוד על הדיסק – אותו חומר (סחוס) אשר מצוי בין שתי חוליות של עמוד השדרה. כאשר נפרצים רק הסחוסים הפנימיים של הדיסק – אין תחושת כאב, אבל כאשר נפרצים הסחוסים החיצוניים – האדם חש כאב חזק מכיוון שהם מכילים הרבה מאוד עצבים. משמעות הדבר היא, שפריצת דיסק גורמת לכאבים מאוד חזקים ודורשת טיפול מיטבי, וזאת על מנת שהסובל ממנה יוכל לחזור כמה שיותר מהר לשגרת החיים.

 

הסיבות לפריצת דיסק בגיל הזה

 

פריצת דיסק בגיל השלישי מתרחשת בגלל שנים של נשיאות משאות כבדים ו/או של ישיבה לא נכונה לאורך זמן, וגם בשל חוסר ביצוע פעילות גופנית. בגיל השלישי העצמות נחלשות ויכולות לשאת פחות משקל, ולכן הרבה פעמים פריצת הדיסק מתרחשת דווקא בגילאים המבוגרים.

 

איך מזהים פריצת דיסק בגיל השלישי?

 

הסממן הראשוני לפריצת דיסק הוא כמובן כאבים בגב. כמובן שלא כל כאב בגב משמעותו פריצת דיסק, אולם אם מדובר בכאב חזק במיוחד, ובעיקר אם הכאב מקרין גם לרגליים – החשד לפריצת דיסק גובר. הכאבים נגרמים בגלל העובדה שהסחוס נפרץ, והדבר גורם לשתי חוליות להתחכך זו בזו ולכך שמופעל לחץ רב על עמוד השדרה כולו. במקרה כזה יש לגשת לאורתופד מומחה ולספר על הכאבים. במקרים מסוימים הרופא לא יצטרך כל בדיקה על מנת לאבחן כי מדובר בפריצת דיסק, שכן יש אזורים מסוימים שהם יותר מועדים לפורענות וסוגים מסוימים של כאב שלא משאירים מקום לספקות. במקרים בהם האבחון לא יהיה מיידי, האורתופד ישלח את המטופל ל-CT או ל-MRI – בדיקות שבאמצעותן אפשר לאבחן את הבעיה בצורה מדויקת.

 

החשיבות שבזיהוי מוקדם

 

לזיהוי מוקדם של פריצת דיסק יש חשיבות מאוד גדולה, שכן אם מזהים מוקדם את הבעיה – ניתן בדרך כלל להשיג תוצאות טובות אפילו באמצעות טיפול שמרני. אם לא מזהים את הבעיה בזמן וממשיכים לנהל אורח חיים רגיל שמעמיס עוד לחץ על הגב פוחתים הסיכויים שטיפול שמרני יעזור וסביר להניח שהמצב יחמיר. אם אכן כך קורה, יש לשקול התחלת טיפול תרופתי. בכל מקרה כדאי מאוד לשלב טיפולי כירופרקטיקה בטיפול, שכן טיפולים אלה יכולים להקל מאוד על הכאב ולשפר את יכולת התפקוד. במקרים חמורים ביותר, כשמנוחה, תרופות וכירופרקטיקה לא עוזרות – ניתן לפנות לניתוח עמוד שדרה ולטפל בבעיה. במהלך ניתוח לפתרון בעיה של פריצת דיסק כורתים את הדיסק הפגוע ומחליפים אותו בשתל – וכך מקלים מאוד על הכאב ומאפשרים חזרה מלאה לשגרה. כאשר פונים לניתוח חשוב מאוד לדאוג שהוא יבוצע רק על ידי אורתופד המתמחה בניתוחי עמוד שדרה ובניתוחים לטיפול בפריצת דיסק בפרט, על מנת להעלות את הסיכויים להצלחה מלאה. רק בריאות!

 

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.