forums

מחלות ורידים בגיל השלישי

מצב הורידים יכול לספק אינדיקציה מצוינת לבריאותם של קשישים בגיל הזהב. הנה כמה מחלות שכדאי להכיר והמאפיינים שלהן.
 
מחלות ורידים בגיל השלישי
ניתן להשתמש במצב הורידים כאינדיקציה מסוימת לבריאותם של בני האדם בכלל, ובני הגיל השלישי בפרט, מכיוון שהוריד הוא כלי הדם שמטרתו להוביל את הדם מהלב אל התאים וחזרה, הוא עובר בכל חלקי הגוף והוא חשוף לכלל המערכות.

 

איזה סוגי מחלות נפוצות קיימות בגיל השלישי?

 

אלו המחלות הנפוצות שאותן ניתן לזהות בין היתר באמצעות שינוי במצב הורידים:

 

א. דלקת עור – אי ספיקת ורידים עלולה לגרום לדלקת כרונית בחלק התחתון של הרגל ולדלקת עור. המחלה נקראת גם "דרמטיטיס" והתסמינים שלה הם גירוד וכאבים. הטיפול בדלקת עור בקרב קשישים ומבוגרים בגיל הזהב מבוסס על שמירה על רגליים מוגבהות, עטופות בתחבושות אלסטיות וטיפול תרופתי.

 

ב. השמנת יתר – אנשים בגיל מעל 50 חשופים יותר לסכנות של השמנת יתר. זהו גורם מרכזי לאי ספיקה ורידית והוא מצטרף להיסטוריה משפחתית ומקצועית, עמידה ממושכת והעמסת מטענים כבדים. אפשר לזהות מחלות ורידים שגורמות להשמנת יתר על ידי שינויים בצבע הרגליים, נפיחות, גרד או דלקות.

 

ג. מחלות כליות – מחלות כליות כמו מחלות וסקולריות המאופיינות בנזק לעורקי, ורידי או נימי הכליה שכיחות בגיל הזהב. המחלה יכולה להיגרם בגלל בעיה ראשית בכליה או עקב מחלות משניות. לכל מחלה או הפרעה יש את התסמינים שמאפיינים אותה, אך באופן עקרוני ניתן להצביע על סימפטומים כגון אנמיה, הפרשת שתן נמוכה, ירידה בריכוז חלבון הדם ובצקת פריפרית. חשוב לציין גם שחלק מהתסמינים מופיעים בשל מחלות ורידים אחרות.

 

ד. דליות – זהו מצב שבו ורידים הופכים לגדולים ומפותלים. בעיית דליות עלולה לגרום כאבים בזמן עמידה, הליכה וריצה והיא קיימת בשכיחות גבוהה בקרב מבוגרים בגיל הזהב בגלל הרגלים לא נכונים.

 

מהי אי ספיקה ורידית?

אי ספיקה ורידית נגרמת בגלל מגדר, גיל ושינויים הורמונאליים שמחלישים את דפנות הורידים. טיפול בורידים נגועים מן הסוג הזה ארוך ומסובך, אך יש לו גם אלטרנטיבות שמהן ניתן להתרשם לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע. באופן עקרוני, הטיפולים שעליהם נהוג להמליץ עבור גברים ונשים בגיל הזהב הם גלי רדיו, לייזר וטיפולים כירורגיים. הבחירה בסוג הטיפולים נעשה על פי דרגת החומרה ומידת ההפרעה לחיי היום יום בקרב קשישים.

 

האם פקקת ורידים קיימת רק בגיל הזהב?

יש כמובן גם מחלות ורידים שלא קיימות רק בקרב קשישים ומבוגרים בגיל הזהב. מחלת פקקת ורידים לדוגמא מתארת מצב שבו נוצרים קרישי דם בוורידים, והיא יכולה להופיע באופן שטחי בלבד או בוורידים עמוקים. כמו כן, קרישי דם בוורידים שטחיים ובעיקר ברגליים עשויים להצביע על מחלה כמו סרטן, תסמונת טרוסו או על בעיה מקומית כגון דליות. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.