forums

הזנחת מטופלים בגיל השלישי לאחר ניתוח

ניתוחים בגיל השלישי הם אף פעם לא עניין פשוט, לפני הניתוח, במהלכו ואחריו. לעיתים ישנם מצבים בהם יש הזנחה של המטופלים לאחר הניתוח שהן ההשלכות האפשריות של רשלנות רפואית.
 
הזנחת מטופלים בגיל השלישי לאחר ניתוח
מצב שבו מטופל בגיל השלישי זקוק לניתוח הוא מצב שכיח למדי, אך מצב שחשוב להתייחס אליו בכובד ראש. ניתוחים, בכל גיל ובכל מצב, הם לא עניין של מה בכך – הניתוח מתבצע בהרדמה כזו או אחרת, ובכל הרדמה יש מימד של סיכון, עוד לפני שאנחנו מתחילים לדבר על ביצוע הניתוח עצמו, שהולך ומסתבך ככל שגילו של המטופל מבוגר יותר. עם זאת, ישנם לא מעט מצבים שמחייבים ניתוחים מסוגים שונים ככל שאנחנו מתבגרים – בין אם מדובר בהליכים כירורגיים נפוצים יחסית כמו צנתור, ובין אם בניתוחים אורתופדיים מסובכים להחלפת ירך או מצבים דומים. בכל מקרה, במצבים אלה ביצוע הניתוח צריך להיות, כמובן, ללא רבב – בלי חשש של רשלנות רפואית בניתוח וכמובן שגם בלי חשש מרשלנות בטיפול במטופל לאחר הניתוח, שמוכיח את עצמו כנקודת תורפה משמעותית למדי במקרים רבים, שחשוב לתת אליה את הדעת. כעת, נבין בדיוק במה מדובר ומהן ההשלכות האפשריות של מצב זה.

 

מה יכולות להיות סיטואציות של הזנחת מטופלים בגיל השלישי לאחר ניתוח, ומהן ההשלכות?

 

  • מהי הזנחה לאחר ניתוח? כאמור, רשלנות רפואית בניתוח לא מסתכמת רק בזמן הניתוח עצמו אלא גם בהכנה אליו ובהחלמה ממנו. שלב ההחלמה הזה הוא במקרים רבים שלב בו הגוף של המטופל שעבר ניתוח, על אחת כמה וכמה כשמדובר במטופלים מהגיל השלישי, חלש ופגיע. במצבים שכאלה, הזנחה יכולה להיות אשפוז קצר מדי או לא קפדני מספיק, שגורם לזיהומים אצל המטופל. זיהום, בגיל השלישי, יכול להיות קטלני ומהיר. הזנחה לאחר ניתוח יכולה להיות גם חוסר הקפדה על לקיחת תרופות או על הליכי שיקום שונים – במקרים רבים, מטופלים בגיל השלישי זקוקים לסיוע במשימות אלה בשגרת האשפוז והשחרור שלהם, וכאשר הצוות הרפואי לא מקפיד על כך, זוהי הזנחה.
  •  
  • מהן ההשלכות האפשריות? ההשלכות האפשריות של הזנחת מטופל לאחר ניתוח, בגיל השלישי כמו גם בכל גיל אחר, הן ההשלכות האפשריות של מצבי רשלנות רפואית בניתוח. כל עוד ישנה אחריות של הצוות הרפואי, מתבצעת טעות בטיפול במטופל ונגרם כתוצאה מכך נזק – יש יסוד למצב של רשלנות רפואית. ישנם מקרים רבים מדי בהם ניתוחים עוברים בהצלחה, אבל חוסר תשומת לב וחוסר טיפול מספיק של הצוות הרפואי לאחר הניתוח הוא שגורם לסיבוכים – ואלה הם מצבים שהולכים ונהיים שכיחים יותר עם מטופלים בגיל השלישי.
 

במצב של רשלנות מצד הרופא לאחר או במהלך הניתוח, חשוב לפנות לגורם משפטי מתאים

 

רשלנות רפואית בניתוח או אחרי, מצד אחד, זהו מצב שחשוב להכיר היטב ולעמוד על זכויות המטופלים בכל עת – ומצד שני חשוב גם להגן היטב על הרופאים מפני תביעות שווא. בכל מקרה, במצב בו נגרם לכם נזק, חשוב לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בתחום, שיבטיח לכם את שמגיע לכם.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.