forums

טיפולים בציפורן חודרנית בגיל השלישי

כשמגיעים לגיל הזהב, עלינו לשמור על גופנו על מנת להקל על אורח החיים. לכן אם צצה בעיה כגון ציפורן חודרנית עלינו לדעת כיצד ניתן לטפל בה בצורה הטובה ביותר.
 
טיפולים בציפורן חודרנית בגיל השלישי
ציפורן חודרנית ברגל הינה תופעה בה ציפורן באחת האצבעות ברגל חודרת במהלך גדילתה אל העור סביבה. תופעה זו, אשר נוצרת בדרך כלל בבהונות הרגליים, גורמת לכאב, נפיחות, אודם ולעיתים זיהום המלווה בהפרשה מוגלתית, דימום ועוד. ישנם מספר גורמים רב אשר יכול ליצור את הבעיה. לדוגמה, גזירה לא נכונה של הציפורן, שימוש בנעליים לא מתאימות הלוחצות על האצבעות, חבלה בציפורן, סיבות תורשתיות ועוד. מגוון רחב של הגורמים הפך את הציפורן החודרנית לנחלת הכלל, והיא נהיית נפוצה יותר עם העלייה בגיל ובייחוד בגיל השלישי, ולכן חשוב לדעת איך מטפלים בה.

 

טיפולים שניתן לבצע באופן עצמאי

 

במקרים בהם יש ציפורן חודרנית ברגל אך היא לא חדרה לעומק העור והבשר, ניתן לטפל בבעיה והכאב לבד. מקרים אלו מתאפיינים בנפיחות ואודם בצד, ולעיתים אף בצקות וכאב במגע, אולם אינם כוללים הפרשות או תסמיני זיהום אחרים. במקרים אלו, צריך לדעת איך לגזור את הציפורן בצורה נכונה כך שתתאפשר יציאה של הציפורן מטווח הבוהן. חשוב לוודא שאנו לא גוזרים קרוב מידי לבשר כדי שלא נפצע את האזור הרגיש. ולאחר מכן יש להשרות את האצבע במים חמים עם סבון בין שלוש לארבע פעמים ביום. לבסוף יש למרוח משחה אנטיביוטית מתאימה בכדי למנוע זיהומים נוספים שעלולים לגרום דלקות. במידה וציפורן אינה גזורה כמו שצריך, נוכל להניח מתחתיה פתיל סיליקון או צמר גפן כדי להקל על הכאב. חשוב להמשיך בסדרת טיפולים זו במשך כמה שבועות עד החלמה מוחלטת של האזור.

 

במקרים חמורים יותר, נצטרך להתייעץ עם רופא מנתח

 

במקרים בהם ישנם תסמיני זיהום והפרשות לא נוכל לטפל בה באופן עצמי, ונצטרך לפנות לכירורג. הטיפול יתבצע בזמן קצר עם הרדמה מקומית. הליך זה כולל גזירה של הציפורן, הסרת השוליים לכל האורך, צריבת שורשים ומריחת משחה אנטיביוטית על האזור לשם מניעת זיהומים נוספים. לאחר מכן נצטרך לבצע את הטיפולים הביתיים במשך כמה שבועות גם כן בכדי לשמור על תוצאות ההליך. לרוב, טיפול זה מסייע יותר במניעת חזרה של הבעיה לעומת הטיפולים הביתיים.

 

חשוב מאוד לטפל בציפורן חודרנית במיוחד בגיל הזהב

 

כאבים ברגליים הנובעים ממקרים אלו עלולים להשפיע משמעותית על איכות החיים של האדם הסובל ממצב זה, וכן להשפיע על היכולת ללכת בנוחות ובקלות, בייחוד בגיל השלישי אשר בו יש להתמודד עם בעיות בריאותיות נוספות. דרכי התמודדות אלו מאפשרים החלמה מלאה וטיפול יסודי בבעיה, ובגיל השלישי חשוב מאוד לפנות לטיפול אצל פודיאטור או רופא מנתח בהקדם האפשרי בכדי למנוע את אי הנעימות שהיא גורמת או החמרה של המצב, אשר יחייב אותנו לבצע הליך כירורגי וכן עלול להקשות עלינו ביותר בביצוע פעולות פשוטות כגון הליכה. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.