forums

מניעת נפילות בגיל השלישי

בגיל השלישי עלינו להגן על עצמנו בדרכים להן לא נזקקנו בעבר בשל היחלשות הגוף והסכנות המצויות בפציעות מסוגים שונים. במאמר זה נסקור את הדרכים למניעת נפילות בגיל השלישי.
 
מניעת נפילות בגיל השלישי

נפילה בגיל השלישי הינה נפילה בעלת השפעות חמורות ביותר

 

בגיל השלישי, כל מערכות הגוף נחלשות- העצבים, השרירים, העצמות ועוד, דבר אשר הופך כל נפילה ופציעה למסוכנות ביותר היות והן עלולות להוביל להתפתחות מצבים רפואיים חמורים כגון שברים, דימומים וכדומה. לאור האמור, חשוב ביותר לדעת כיצד למנוע נפילות בגיל השלישי.

 

אז כיצד נוכל למנוע נפילות בגיל השלישי?

 

  • התקנת מעקות בטיחות: מעקות בטיחות ברחבי הבית יכולים לסייע לנו רבות במניעת נפילות, היות והם יוצרים עבורנו משטח אחיזה המאפשר לנו להשתמש בידיים בכדי לייצב את עצמנו. מעקות בטיחות חשובים ביותר באזורים בהם היציבות שלנו מתערערת, כגון המדרגות או המקלחת, והם יכולים למנוע נפילות רבות וחמורות ברחבי הבית.
 

  • התקנת מאחזי יד: מאחזי יד הינם כלים אשר מדמים את פעולת המעקה, ומאפשרים לנו לייצב את עצמנו בצורה טובה, אולם הם קטנים הרבה יותר, ניתנים להתקנה בכמה זוויות ולכן מתאימים להתקנה במקומות בהם המעקים פחות רלוונטיים. מאחזי יד יכולים להתאים להתקנה במקלחת, במטבח, בחדר השינה ובעצם בכל מקום בו נרצה לשפר את היציבות שלנו, והם מומלצים בעיקר להתקנה באזורים בהם עלינו לעבור משכיבה לישיבה או מישיבה לעמידה.
 

  • שימוש בהליכון: הליכון הינו אחד מהכלים היעילים ביותר לשמירה על יציבות ברחבי הבית והרחוב, ובני הגיל השלישי מרבים לעשות שימוש בכלי עזר זה. כיום אנו יכולים למצוא מגוון רחב ביותר של הליכונים, אשר נועדו לתת מענה לצרכים רפואיים שונים, כך שכל אחד יכול לבחור את ההליכון המתאים ביותר עבורו. אנו יכולים לעשות שימוש בהליכון בכדי לייצב את עצמנו בעת ישיבה או עמידה, לעבור ממקום למקום וכמובן לייצב את עצמנו במהלך ההליכה, והוא מסייע לבני הגיל השלישי אשר רוצים לשמור על עצמאותם. כמו כן, הליכון נחשב לשיטה בריאה ביותר לשמירה על תנועה בגיל השלישי, והוא עדיף בהרבה משימוש בקביים או כסאות גלגלים.
 

  • התקנת ספסל באמבטיה: רוב הנפילות בגיל השלישי מתרחשות בזמן המקלחת או באמבטיה, משום שהשילוב בין ציפוי האמבטיה למים יוצר משטח חלקלק ביותר אשר קשה לשמור בו על יציבות, וכן ברוב המקלחות חסרים כלים שיאפשרו לנו לעצור את הנפילה במידה והתחילה. התקנת ספסל באמבטיה מאפשרת לנו לשבת בזמן המקלחת, כך שלא נצטרך לדאוג לנושא היציבות במהלכה.
 

במידה ונפלנו ואנו סובלים מפציעה מסוימת, מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזקי גוף

 

עורך דין נזקי גוף הינו עורך דין אשר התמחה לאחר סיום לימודיו בתחום נזקי הגוף, והוא יכול לסייע לנו במקרים של פציעה. בעזרת עורך דין נזקי גוף, אנו יכולים למצות את זכויותינו מהמדינה ומקופות החולים, ולקבל את המגיע לנו בגין הנפילה והפציעה שנגרמה לנו בעקבותיה. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.