forums

גמילה מעישון בגיל השלישי

האמרה הפופולרית מחשבות יוצרות מציאות לא תמיד הנכונה, המחשבה אשר תגרום להפסקת עישון לא יכולה להגיע לבדה בשביל בן אדם שעישן מירב חייו, סביר להניח שמחשבות נכנסות על הפסקת עישון עברו לא פעם ולא פעמיים במוחו, אז מדוע קשה כל כך להפסיק?
 
גמילה מעישון בגיל השלישי

הקשיים בהפסקת עישון 

 

צריך איזשהו מניע מאחורי המחשבה כדי שתהיה לה אפקט משמעותי על חייו של המעשן, למעשה כמעט שום גורם חיצוני לא יניע את המעשן לשינוי וגם אם כן השינוי יהיה לטווח קצר כי אין למעשן את כוח ההתמדה שמגיע כאשר ההחלטה מגיעה מבפנים,גם אם המעשן מחזיק ברצון חזק להפסיק לעשן זהו רק השלב הראשוני ( אבל חשוב לא פחות) של התהליך, אם תרצו להפסיק בעצמכם הסיכויים כבר נגדכם, מחקרים מראים שרק 3-5% מהמעשנים שניסו להפסיק לבד הצליחו.

 

 

מה הסיבות שעומדות מאחורי הקושי?  

 

גמילה מהרגלים קבועים לאורך שנים כמו עישון טומנת בחובה קשיים, הפסקת עישון באופן כללי ובגיל מבוגר בפרט הוא תהליך מורכב שמערב את הפן הפיזי והנפשי של המעשן, ההתמכרות לניקוטין היא אחת הקשות שיש, יש ששמשווים אותה ללהתמכרות לסמים קשים כמו הרואין וקוקאין, בין התסמינים שיכולים לצוץ נמנים גם: כאבי ראש, בחילות, עצירות או שלשולים, עייפות או נדודי שינה, קושי בריכוז, חרדות דיכאונות ועוד.

 

עדיף מאוחר מאשר לעולם לא

 

התירוצים הכי שכיחים בקרב מעשנים מבוגרים רבים בעיקר באים ממקום של החמצת הזדמנויות, תירוצים כמו " אם עדיין לא הפסקתי אין לי מה להפסיק עכשיו","בגילי זה כבר לא משנה מה אני עושה" ועוד. כל עוד אין מאחורי הבנאדם את הרצון העז להפסיק לעשן, כל תירוץ אפילו הכי קטן יכול לגרור אותו בחזרה אל הסיגריה, לכן שוב פעם אזכיר ואומר כשההחלטה באה מבפנים אין שום דבר שיפסיק את המעשן מלהפסיק.

 

אז איך מפסיקים לעשן בגיל השלישי

 

כמו שהבנתם גמילה מעישון יכולה להועיל בכל גיל לא משנה כמה מאוחר אתם חושבים שאתם מפסיקים, ולבטוח תשפר את חיי המעשן, אז איך באמת מתחילים תהליך נכון של גמילה מעישון ומגיעים לתוצאות שנשארות לטווח הארוך, אפשרות נוספת היא להגמל בעזרת מומחים לגמילה מעישון אשר מציעים סדנאות לגמילה מעישון, במיוחד אחרי המחקר שהראה שרק בין 3%-5% מהמעשנים מצליחים להפסיק לבד הנתונים  בהחלט נגדך, זה אכן אפשרי, אך הרבה יותר קשה.

 

 

המלחמה בסיגריה היא תמידית

 

לאחר שנגמלתם מעישון חשוב להבין שהתהליך הזמני של הגמילה נגמר ועכשיו מתחיל התהליך המתמיד של הגמילה ושמירה על אורח חיים בריא, מעבר לכתף של הנגמל תמיד יהיה את עננת העבר אשר תנסה להחזיר אותו לאותו מקום, לכן התמדה היא הכלי הכי חזק שיש לנו, ככל שנתמיד לאורך זמן כך הצורך לעשן יפחת, ובנוסף יתפתח בנו רצון לשמור על הרצף הארוך שיצרנו מאז הסיגריה האחרונה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.