forums

סיכויים וסיכונים בטיפולי פוריות בגיל השלישי

הרפואה המתקדמת עשויה להגשים את חלום הבאת תינוק לעולם עבור אלה הסובלים מבעיות פוריות. יחד עם זאת, טרם הכניסה לטיפולים אלה חשוב להכיר את הסיכונים הכרוכים בכך.
 
סיכויים וסיכונים בטיפולי פוריות בגיל השלישי
 

החלום על הבאת תינוק לעולם בגיל מבוגר

 

זוגות רבים כיום מנסים להיכנס להריון בגיל מאוחר יותר במטרה להגשים את החלום בהבאת תינוק לעולם. הודות לרפואה המתקדמת תוחלת החיים עולה עם השנים, כך שכיום גבר או אישה הנמצאים בשנות ה-40 לחייהם נמצאים למעשה רק במחצית הראשונה של החיים. מעבר לכך, בחברה המודרנית גיל הנישואין עולה מסיבות שקשורות לפיתוח קריירה ומפיחות מעמד הנישואין. מסיבות אלה ואחרות, זוגות רבים או יחידים ללא ילדים מגלים את הצורך בהבאת ילד בגיל מאוחר, אפילו בגיל השלישי.

 

טיפולי פוריות בגיל השלישי לגבר

 

כיום הרפואה המתקדמת מציעה טיפולי פוריות חדשניים לגבר במידה ונמצא כי  בעיית הפוריות קיימת אצלו לאחר ביצוע בדיקת פוריות. טיפולים אלה כוללים טיפולים הורמונליים, טיפולי השבחת זרע אשר נועדו לשפר את איכות הזרע הקיים, ניתוח וריקוצלה (ורידים מורחבים באשכים הפוגעים באיכות הזרע) וכן טיפולים חדשניים של הפריה חוץ גופית – IVF  באמצעות טכניקת המיקרומניפולציה בה לוקחים תא זרע בודד ומזיקים אותו ישירות לביצית. כך נעשית הפריה מוצלחת גם במקרים בהם איכות זרע הגבר היא ירודה.

 

שיפור איכות הזרע

 

כמו כן, מכיוון שכאמור תאי הזרע של הגבר מיוצרים כל הזמן ניתן לנקוט בכמה צעדים לשם שימור ושיפור איכות הזרע. צעדים אלו כוללים שמירה על אורח חיים בריא, מניעת לחצים, ביצוע פעילות גופנית, הפסקת עישון ושתיית אלכוהול, ניקוי רעלים בגוף ועוד. במקרים רבים צעדים שכאלה עשויים לשפר את הפוריות ולהוביל להצלחה בכניסה להריון, ללא כל צורך בטיפולי פוריות מיוחדים.

 

הסיכונים בטיפולי פוריות בגיל השלישי

 

טיפולי פוריות בגיל השלישי טומנים בחובם סיכונים גדולים לעומת זוגות צעירים יותר אשר עומדים בשיא גיל הפוריות. מהצד של הגבר, חלה ירידה באיכות הזרע וכן חלים סיכונים גדולים לפיתוח מומים שונים בעובר, כגון אוטיזם. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי אמנם הסיכון כאן גדול יותר לעומת גברים צעירים, אך עדיין מדובר בסיכון קטן, כך שברוב המקרים יתפתח עובר בריא ושלם.

 

ירידת הפוריות אצל האישה

 

מצד האישה הדבר בעייתי יותר, האישה נושאת את הביציות כל חייה והן למעשה מזדקנות אתה, כך שבגיל מבוגר הביציות מזדקנות ומאבדות באופן משמעותי מאיכותן. בשנות ה30- וה-40 לחייה של האישה ניתן לבצע בדיקות טרום הריוניות על מנת להעריך את סיכויי ההצלחה, אך בגיל מבוגר ביותר האישה למעשה מאבדת את יכולת הפוריות שלה.

 

טיפולי פוריות בגיל השלישי לאישה – קיים דבר כזה?

 

כאמור, כניסה להריון אצל אישה בגיל השלישי הוא דבר לא סביר וכרוך בסיכונים רבים, כגון התפתחות רעלת הריון, סכרת הריונית וסיבוכי הריון שונים. החל מגיל 40 הסיכוי להיכנס להריון הוא נמוך, גם בקרב אלה שעברו טיפולי פוריות. הלכך, הפתרון הריאלי במקרים כאלה וכמובן עבור נשים בגיל השלישי הוא פניה לתהליך של פונדקאות, שבו הפונדקאית נושאת עובר מביצית שאינה שלה. ניתן גם להיעזר בטיפולי פוריות באמצעות הקפאת ביציות, בו מקפיאים ביצית תקינה של אישה צעירה לשם שימוש עתידי.

 

 

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.