forums

חוג שחיה לגיל השלישי

שמירה על אורח חיים בריא חשובה בכל גיל, כדי לשמור על אורח חיים בריא וכך לתחזק את הגוף בצורה מיטבית חשוב להקפיד על אכילת אוכל בריא ומאוזן וביצוע פעילות גופנית באופן קבוע. בגיל השלישי החשיבות של שמירה על אורח חיים בריא הופכת לחשובה אפילו יותר.
 
חוג שחיה לגיל השלישי

כושר גופני בגיל זה

 

שמירה על כושר גופני וביצוע פעילות ספורטיבית באופן קבוע חשובה בכל גיל, אך במיוחד בגיל הזהב. ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע מחזקת  את הגוף ואת המערכת החיסונית, ובכך מסייעת במניעת מחלות אשר עלולות לצוץ בגיל זה. נוסף לכך הקפדה על שגרה של פעילות גופנית מסייעת לשמירה על הנפש, על החיוביות והחיוניות של החיים. אין זה סוד שככל שאנו מתבגרים ביצוע פעילות ספורטיבית הופכת למשימה מאתגרת יותר, בגיל זה לא כל פעילות גופנית מתאימה לכל אחד. אחת הפעילויות הספורטיביות המומלצות ביותר להתחיל איתן בגיל בשלישי היא שחייה.

 

פעילות שחייה בגיל השלישי

 

 בגיל זה ביצוע פעילות ספורטיבית אינה משימה פשוטה, אחד מענפי הספורט המומלצים הוא השחייה. מודבר באחד מענפי הספורט אשר מתאימים כמעט לכל אחד באוכלוסייה, אנשים אשר סובלים מנכות פיזית יכולים גם הם לעסוק בתחום זה. באמצעות כושר הציפה הנוצר במים והיעדר תחושת המשקל, ניתן לנוע במים בקלילות ולבצע תרגילי ספורט שלא היה ניתן לבצע מעל האדמה. אנשים מבוגרים עלולים לסבול מפגיעות פיזיות או בריאות לקויה יכולים להשתלב באחד מחוגי השחייה המתאימים ולרכוש את הכלים לביצוע תרגילים פיזיים בבריכה. אנשים אשר בבעלותם בריכה ביתית יוכלו לתרגל את הנלמד גם בביתם.

 

למה דווקא שחייה?

שחייה היא הפעילות הגופנית המומלצת ביותר לגיל הזהב, במיוחד לאנשים אשר לא עסקו בפעילות גופנית תקופה ארוכה. בפעילות השחייה עובדים המתאמנים על כל שרירי גופם, אך המאמץ ושחיקת השרירים והעצמות קטנה משמעותית מאשר ביצוע פעילות מעל פני הקרקע. מדובר בפעילות גופנית אשר הסיכוי לפגיעה, פציעה או חבלה הנגרמת מביצוע הפעילות הינו קלוש. השחייה מסייעת לאנשים בחיזוק הקורדינציה, סיבולת לב ריאה, היציבה ועוד. היא מסייעת למניעת בעיות לב ומונעת לחץ דם גבוהה כאשר מבצעים אותה באופן קבוע. שחייה מומלצת במיוחד לאלו המחזיקים ברשותם בריכה ביתית ויכולים לתרגל יום יום מבלי לצאת מהבית.

 

שחייה לנפש בריאה

 

כולם נהנים משהייה במים, זה ידוע שטבילה במי ים או בריכה הן פעילויות מהנות. ביצוע פעילות שחייה באופן קבוע מסייעת בהפגת מתחי היום יום וגורמת לחיזוק המצב רוח. אנשים בגיל הזהב לעיתים סובלים מדיכאון, שעמום, בדידות, חוסר מוטיבציה ובמיוחד עייפות. במצב זה, כאשר הנפש כבר שברירית, פעילות זו יכולה לסייע במיוחד ולהחזיק את החיוביות והחיוניות לחייהם של המבצעים אותה. אנשים אשר מבצעים אותה באופן קבוע נהנים ממצב רוח טוב יותר ותחושה כללית טובה יותר בכל הגוף.

 

הרשמה לחוגים לגיל השלישי

 

היום קיימים חוגים רבים אשר מוצעים לגיל הזהב, חוגים אלו מהווים מסגרת ספורטיבית וכן חברתית לאנשים רבים בגילם. הפעילות הספורטיבית היא משמעותית וחשובה בגיל זה אך לא פחות ממנה חשוב גם הצורך החברתי. לקיחת חלק בחוג לגיל השלישי יכולה לסייע בשמירה על הבריאות ופיתוח הגוף וכמו כן גם יצירה של קשרים חברתיים חדשים אשר חשובים מאד. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.