forums

התמודדות של בני הגיל השלישי עם חודשי הקיץ

יסכימו כולם כי החום הכבד מסוכן לבריאות, ומדינת ישראל היא אחת המדינות החמות ביותר שיש. במאמר הבא נסקור בפירוט אודות התמודדות של אנשים מבוגרים עם החום של חודשי הקיץ.
 
התמודדות של בני הגיל השלישי עם חודשי הקיץ
בחודשי הקיץ החמים היותר, יולי ואוגוסט, החום מגיע לשיאים בכל פעם מחדש וההתחממות העולמית רק מחמירה את המצב משנה לשנה. החום יכול לפגוע בבריאותם של אנשים רבים ולהגיע לעומסי חום שגורמים למוות אפילו לאלו שנשארים בבית, בעיקר לשכבות החלשות ואלו שאין להם יכולת מיגון יעילה כנגד השרב הכבד.

 

הגיל השלישי בימי חמסין

 

אחת השכבות הכי חלשות שיכולות להיפגע מנזקי החום יותר מכולם הם הגיל השלישי. אנשים מבוגרים בגילאי שבעים ומעלה מסכנים את בריאותם בכל יציאה מהבית והשמש החזקה יכולה לגרום להם לצרות רבות. קרני השמש החזקות גורמות לקרינה משמעותית ביותר שיכולה לפתח מחלות רבות כאשר החמורה ביותר היא כמובן סרטון העור. העור של מבוגרים בגיל השלישי הרבה יותר חלש מאשר עור של אנשים צעירים, הוא מחלים הרבה יותר לאט ולכן הם נמצאים בחשיפה מוגברת. סכנות כאלו יכולות לגרום אפילו מהליכה שגרתית ברחוב.

 

התייבשות ומכות חום

 

הגיל השלישי חייב קירור באופן שוטף בכל חודשי הקיץ, כזה שיהיה אמין, מועיל ומהיר, כדי למנוע סכנות כמו של התייבשות ומכות חום. אפילו במתאר ביתי ואפילו בלילה אפשר לקבל מכת חום כאשר הגוף חלש ושכבות גיל מבוגרות חשופות לבעיות כאלו הרבה יותר מאנשים צעירים. יש הרבה פתרונות קירור איכותיים לאורך זמן אבל כל פתרון חייב תמיד לכלול גם שתיה מרובה. הנוזלים חשובים ביותר וזו דרך נפלאה להתמודד עם החום. ברגע שהמבוגר ישתה, יהיה לגוף שלו מספיק נוזלים וגם אם הוא ייקלע לבעיה היא תהיה הרבה פחות חמורה.

 

מזגן יעיל ואיכותי

 

כדי להתמודד עם הקיץ החם והמסוכן כל מבוגר חייב לשהות במקום ממוזג. מאוורר לא באמת עוזר כיוון שהוא לא מקרר בצורה יעילה כמו מזגן וגם אם לתקופות חמות אחרות כמו האביב או הסתיו הוא יהיה שימושי, בתקופת הקיץ חובה להתקין מזגן איכותי כמו מזגן VRF. מערכת מיזוג VRF היא מערכת משוכללת ביותר שיכולה לפעול הרבה יותר טוב ממזגן רגיל. הוא נותן טמפרטורה אחידה בכל השטח כך שאין שינויי טמפרטורה מעצבנים בתוך המבנה. גם חללים גדולים מאוד כמו אולמות תצוגה ומרכזים מסחריים זוכים למיזוג איכותי עכשיו.

 

פעילות מימית יכולה להועיל

 

מזגן יכול להיות מאוד מועיל בחודשי הקיץ אך כדי לשמור על ההצטננות של המבוגר מומלץ גם לבצע פעילות מימית. לפעמים שהייה במקום ממזוג משך זמן יכולה גם לגרום לצינון לא קל ואחת הפעילויות המהנות ביותר בחודשי הקיץ היא טבילה בבריכה. גם בבתי אבות ובדיוק מוגן בדרך כלל יש בריכה כלשהי וכמובן מיזוג אוויר צונן ואלו הם דרכים לא רק בטיחותיות ובריאות כדי להעביר את חודשי הקיץ אלא גם מהנות ביותר. בבריכה ניתן גם לקיים פעילות ספורטיבית כמו הפעלות או שחייה שתתרום הרבה למצב הגופני.

 

ללבוש ביגוד נכון

 

מבוגרים פעמים רבות לובשים בגדים שלא מתאימים לעונה. לא כולם אוהבים ללבוש גופיות ומכנסיים קצרים אך בחודשי הקיץ זה יכול להיות הבדל משמעותי כדי להתמודד עם החום. בני הגיל השלישי יכולים לגלות קשיים רבים בהחלפת ביגוד ולכן חשוב לעזור להם עד כמה שאפשר כדי שירגישו מעט יותר נוח והרבה פחות דביקים בחודשי החמסין.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.