forums

טיפול ברשלנות בהשתלות שיניים בגיל השלישי

ישראל נחשבת למעצמת שתלים ורבים בגיל השלישי כבר גילו את התרומה הרבה של הטכנולוגיה המתקדמת לשיקום הפה. שתלים דנטאליים מהווים חלופה מצוינת לשיניים טבעיות החסרות כתוצאה מתאונה, נשירת שיניים, נסיגת חניכיים, דלקות כמו עששת וכדומה.
 
טיפול ברשלנות בהשתלות שיניים בגיל השלישי

מערך שיקום הפה מתחדש

 

חוסר שיניים פוגע בתפקוד היעיל של הפה והן במראהו, במיוחד כשרוצים לחייך. שתלים מרגישים כמו שיניים אמתיות מבחינה פונקציונאלית והן מהבחינה האסתטית. במרוצת השנים השתכללו הטכניקות להשתלת שיניים ולמערך של שיקום פה נוספו שיטות חדשות. כמו למשל, השתלת שיניים ממוחשבת אשר מסייעת לרופא לבנות מודל מדויק של שתלים בהתאמה אישית והשתלה ביום אחד המתאימה למטופלים להם נדרשים שתלים בודדים.  


סיבוכים אפשריים בהשתלות שיניים בגיל השלישי

 

על אף הקדמה הטכנולוגית וריבוי הטיפולים של השתלות בגיל השלישי, יתכנו מצבים של רשלנות  במהלך השתלות שיניים. רשלנות עשויה לנבוע ממגוון סיבות: מיומנות הרופא אינה גבוהה מספיק והוא אינו תכנן את התהליך כראוי או במהלך ביצוע ההשתלה הוא נתקל בבעיה (למשל, מיעוט עצם) ולא הצליח לפתור אותה מבלי לגרום נזק. סיטואציה אחרת היא כזו בה נקבעה השתלת שיניים אול און 4 או אול און 6 למטופל שנזקק ליותר שתלים ולתהליך מורכב וארוך יותר מכפי שהוא קיבל.
לעיתים זו אבחנה שגויה ולעיתים, השתל אינו מגיב כפי שנצפה ואינו נקלט בפה.
 

גורמים חיצוניים למניעת הצלחת השתלה

 

ההשתלה עשויה להיכשל והיא עשויה גם לגרום לבעיות, שיחייבו התערבות של כירורג פה. בין הסיבוכים האפשריים בהשתלות, ניתן למצוא פגיעה בעצבים של הלסת, זיהומים בחניכיים, דימום מוגזם וכן עומס יתר של שתל דנטלי, שבירה של שתל, בעיות בסינוסים, נמק ברקמות, ועוד. יתכן שהבעיה תתרחש במהלך ההשתלה עצמה או רק כעבור זמן מה, למשל, אם הרקמה לא מגיבה טוב לשתל. גם גורמים כמו מחלת הסוכרת, אי הקפדה על היגיינה, ריקבון לא מטופל או מחלת חניכיים עשויים למנוע את הצלחת ההשתלה או לפגוע בשתלים בהמשך הדרך.


כיצד תמנעו רשלנות וסיבוכים בהשתלות שיניים?


ראשית, חשוב מאוד לבחור רופא שיניים המנוסה בהשתלות שיניים בעל קליניקה מצוידת היטב בכל המכשור הנדרש לביצוע השתלה איכותית. כמו כן, שימו לב שעל רופא השיניים מוטלת האחריות לבצע בדיקות מקיפות לפני ההשתלה וכן לשלוח אתכם לבדיקות שונות כמו בדיקת דם לבדיקת הבריאות הכללית היות ולעיתים אפילו מחסור כלשהו בוויטמינים עשוי לפגוע בהצלחת הטיפול.
חשוב מאוד שהרופא יטפל בכם עם צוות מיומן המסייע לעבודתו ויידע לטפל בזמן אמת בבעיות שעשויות להתרחש במהלך השתלה.

 

חשוב לדעת!

 

עקרונית, רופאי שיניים המנוסים בהשתלות ערוכים לתרחישים רבים ולכן, יידעו כיצד להתמודד עם אתגרים במהלך הטיפול. יש לציין כי על מנת למנוע סיטואציה של רשלנות, הקפידו על הרופא המטפל – לעיתים כדאי לשלם יותר על תהליך של השתלות כדי לא להתפשר על איכות. מדובר בבריאות הפה ואינכם רוצים להגיע למצב בו תישארו בפה בלי שתלים או תצטרכו לעבור שוב ושוב השתלות עד השגת התוצאה הרצויה בעיקר בגילאי הגיל השלישי שדרכי הטיפול נהיים פחות פשוטים. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.