forums

יוגה בגיל השלישי

טרנד היוגה נכנס לחיינו רק בשנים האחרונות. פעילות זו נחשבת כספורט ואימון גופני מומלץ מאוד לצורך הבריאות, שיפור מצב הרוח ואורח חיים בריא. ניתן לומר בנוסף שספורט זה היא לא רק אימון גופני אלא גם אמון רוחני-נפשי.
 
יוגה בגיל השלישי

 

מטרת פעילות היוגה

מטרת הפעילות הספורטיבית היא להרגיע את התודעה ובכך להרגיע את המצב הנפשי-רוחני. לפי פילוסופיית הספורט, במצב של התבוננות בתודעה אנו לומדים כיצד לתרגל ולהתמודד עם קשיים אישיים, פיזיים ונפשיים שאנו נתקלים בהם. כמו כן, ספורט זה תורם לשקט הנפשי והשלווה כדי לדעת כיצד להתמודד עם הבעיות שאנו חווים. כאשר הגוף והנפש מאוזנים, ניתן להגיע להכרה ולמודעות עצמית גבוהה.

 

תרגילי יוגה ויתרונם

קיים מגוון רחב של תרגילי יוגה. ניתן להתאים סט תרגילים ותנוחות בהתאמה אישית לפי המצב של כל מתאמן. בנוסף להעלאת הרוגע והשקט הנפשי, תרגילים אלה תורמים לחיזוק וגמישות הגוף וכך על שמירת בריאות הגוף. באמצעות תרגילי היוגה ניתן לשמור על אורח חיים בריא ומסודר. היא עוזרת לחזק את יציבה וכך לשפר את ההליכה, ישיבה ובכלל את ההרגשה הכללית.

 

תועלות בריאותיות

 מבחינה בריאותית, הפעילות תורמת רבות לסידור מערכת העיכול וחילוף חומרים תקין. תרגול ספורט זה עוזר גם לשמור על הקשב והערנות שלנו במהלך היום, ההשפעה החיובית של ספורט זה נשארת אתנו גם לאחר סיום ביצוע האימון והתרגילים. תרגול ספורט זה עוזר גם לשמור על הקשב והערנות שלנו במהלך היום, ההשפעה החיובית של ספורט זה נשארת אתנו גם לאחר סיום ביצוע האימון והתרגילים.

 

יוגה לגיל הזהב

תרגילי היוגה מתאימים לכולם - ילדים, נערים, מבוגרים וגם לגיל הזהב. הם מומלצים מאוד בגיל השלישי מכיוון שהגוף נוטה להיות פגיע וחלש יותר בגילאים מבוגרים, לכן מומלץ לחזק את הגוף ולשפר את היציבה והאיזון באמצעות אימון  שבועי. יוגה לגיל הזהב יכולה לתרום רבות לגוף מבחינה נפשית-רוחנית וגם מבחינה פיזית. באמצעות התרגילים ניתן לעבוד על נשימה נכונה, שווי משקל ותנועת מפרקים נכונה. מכיוון שבגיל השלישי הגוף פגיע יותר מבחינת שחיקת עצמות, בעיות מפרקים, קושי ביציבה ושיווי משקל וחוסר בגמישות.

 

יוגה להעלאת המודעות העצמית

כאשר ישנה מודעות למגבלות הפיזיות הקיימות, קל יותר לעבוד על שיפור המצב. ניתן ללמוד כיצד לא לבצע תנועות יומיומיות באופן אוטומטי אלא להקשיב לגוף ולהיות מודעים לכל פעולה פשוטה כמו ישיבה, הליכה ועמידה. נוסף לכך, התרגילים עוזרים לשפר את דרך הנשימה. כאשר נושמים בצורה נכונה משפיעים כך על מצב הרוח, הערנות ובכלל הפעילות השגרתית. כך שמדובר במעין היזון חוזר, הפעולה הגופנית משפיעה על במצב הנפשי וכתוצאה מכך האנרגיות עולות וישנה מוטיבציה להמשך הפעילות הגופנית וכן לאקטיביות כללית בכל תחומי החיים.

 

הרפיה ושחרור מתחים נפשיים

הרבה מתרגילים עובדים על הרפיה. בגיל השלישי יש נטייה לפתח מחשבות פסימיות ודכדוך עקב תהליך ההזדקנות, התרגילים וזרים לשמור על הרגיה ושרור המתחים במצבים כאלו. קהל היעד המבוגר לומד שבעזרת תרגילים ניתן לשפר את אורח החיים בנוחות ובקלות תוך שמירה על המודעות והקשבה לגוף. אין ספק כי ליוגה תועלות נפשיות ופיזיות רבות והיא תורמת רבות לאוכלוסייה הגיל השלישי. כך שמדובר בפעילות ברוכה אשר מומלץ לבצעה תחת הדרכה של מדריך מקצועי.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מניעת כאבי גב בקרב הגיל השלישי
אנשים הסובלים מכאבי גב סובלים מהם בכל גיל. אנשים צעירים וביניהם גברים חזקים שנראים על פניו בריאים לחלוטין, סובלים גם הם מכאבים אלו כתוצאה מפריצת דיסק או בעיות שונות. לכן לא מפתיע למה אנשים בגיל השלישי סובלים גם הם מכאבי גב.
לקריאה
היתרונות בפעילויות שחייה בקרב בני הגיל השלישי
שחייה היא אחת הפעילויות הגופניות הטובות ביותר שאדם יכול לבצע והחשיבות שלה עולה עוד יותר כשמדובר בבני הגיל השלישי. למדו על חשיבות פעילות השחייה והשפעתה החיובית על הגוף בגיל מתקדם.
לקריאה
שיאצו לגיל השלישי
מחפשים טיפול שיאצו לגיל השלישי? רוצים להקל על יקיריכם? בואו להכיר ולהתנסות בשיטות טיפול פשוטות ובו זמנית מעמיקות, המתבססות על טכניקות מגע, עם תוצאות בריאותיות לטווח הארוך.
לקריאה
יתרונות רפואיים של ספא בגיל הזהב
תועלות טיפולי ספא עבור אוכלוסיית גל הזהב הן רבות ואינן מסתכמות בפינוק ורוגע בלבד. טיפולים אלה מסייעים בהתמודדות מול מחלות, בעיות גופניות שונות ואף מחזקות את הנפש ורמת האנרגיה.
לקריאה
טיפול בעקמת בגיל השלישי
עקמת - סקוליוזיס היא תופעה שמחמירה עם הגיל ואין לה טיפול חד פעמי. הפתרון עבור מבוגרים הוא לשקול טיפול פיזיותרפי ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. במאמר הבא נביא את כל הפרטים
לקריאה
טיפולי שיניים לחולים בסיכון בגיל השלישי
עם ההשתייכות למשפחת הגיל השלישי נדמה כי כל הדברים הופכים מורכבים הרבה יותר. טיפול השיניים, שסיימת תוך דקות ספורות בעבר, דורש מלאכת מחשבת ורופא שיניים המומחה ברפואת הפה.
לקריאה
יוגה בגיל השלישי
טרנד היוגה נכנס לחיינו רק בשנים האחרונות. פעילות זו נחשבת כספורט ואימון גופני מומלץ מאוד לצורך הבריאות, שיפור מצב הרוח ואורח חיים בריא. ניתן לומר בנוסף שספורט זה היא לא רק אימון גופני אלא גם אמון רוחני-נפשי.
לקריאה
מטפלת סיעודית עם לינה למבוגרים
מטפלת סיעודית נחשבת לחיונית מאוד בשביל לא מעט אנשים שירצו למצוא את עצמם במצב לפי הם יוכלו לחיות טוב בגיל השלישי. מטפלת עזו מאפשרת לאוכלוסייה בגיל השלישי לקיים אור חיים תקין ולהפוך הרבה בעזרתה לפשוט.
לקריאה
נזקי נחירות בגיל השלישי
לא מעט אנשים כיום סובלים מתופעת הנחירות ומחפשים לה כל פתרון שיוכלו למצוא. הנחירות עצמם מוגדרות כרעשים שמשמיע אדם במהלך השינה, רעש שנגרם מהיווצרות של כלי הנשימה במהלך השינה.
לקריאה
מדיטציה ונשימה מודעת לגיל השלישי
מתחים וקשיים נפשיים עלולים להופיע בכל שלב בחיינו בעקבות סיבות שונות, אף בקרב בני הגיל השלישי. מדיטציה ונשימה מודעת הינה אחת מהשיטות המומלצות לטיפול בקשיים אלו באמצעות הקשבה וחיבור בין הגוף לנפש.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.