forums

יוגה בגיל השלישי

טרנד היוגה נכנס לחיינו רק בשנים האחרונות. פעילות זו נחשבת כספורט ואימון גופני מומלץ מאוד לצורך הבריאות, שיפור מצב הרוח ואורח חיים בריא. ניתן לומר בנוסף שספורט זה היא לא רק אימון גופני אלא גם אמון רוחני-נפשי.
 
יוגה בגיל השלישי

 

מטרת פעילות היוגה

מטרת הפעילות הספורטיבית היא להרגיע את התודעה ובכך להרגיע את המצב הנפשי-רוחני. לפי פילוסופיית הספורט, במצב של התבוננות בתודעה אנו לומדים כיצד לתרגל ולהתמודד עם קשיים אישיים, פיזיים ונפשיים שאנו נתקלים בהם. כמו כן, ספורט זה תורם לשקט הנפשי והשלווה כדי לדעת כיצד להתמודד עם הבעיות שאנו חווים. כאשר הגוף והנפש מאוזנים, ניתן להגיע להכרה ולמודעות עצמית גבוהה.

 

תרגילי יוגה ויתרונם

קיים מגוון רחב של תרגילי יוגה. ניתן להתאים סט תרגילים ותנוחות בהתאמה אישית לפי המצב של כל מתאמן. בנוסף להעלאת הרוגע והשקט הנפשי, תרגילים אלה תורמים לחיזוק וגמישות הגוף וכך על שמירת בריאות הגוף. באמצעות תרגילי היוגה ניתן לשמור על אורח חיים בריא ומסודר. היא עוזרת לחזק את יציבה וכך לשפר את ההליכה, ישיבה ובכלל את ההרגשה הכללית.

 

תועלות בריאותיות

 מבחינה בריאותית, הפעילות תורמת רבות לסידור מערכת העיכול וחילוף חומרים תקין. תרגול ספורט זה עוזר גם לשמור על הקשב והערנות שלנו במהלך היום, ההשפעה החיובית של ספורט זה נשארת אתנו גם לאחר סיום ביצוע האימון והתרגילים. תרגול ספורט זה עוזר גם לשמור על הקשב והערנות שלנו במהלך היום, ההשפעה החיובית של ספורט זה נשארת אתנו גם לאחר סיום ביצוע האימון והתרגילים.

 

יוגה לגיל הזהב

תרגילי היוגה מתאימים לכולם - ילדים, נערים, מבוגרים וגם לגיל הזהב. הם מומלצים מאוד בגיל השלישי מכיוון שהגוף נוטה להיות פגיע וחלש יותר בגילאים מבוגרים, לכן מומלץ לחזק את הגוף ולשפר את היציבה והאיזון באמצעות אימון  שבועי. יוגה לגיל הזהב יכולה לתרום רבות לגוף מבחינה נפשית-רוחנית וגם מבחינה פיזית. באמצעות התרגילים ניתן לעבוד על נשימה נכונה, שווי משקל ותנועת מפרקים נכונה. מכיוון שבגיל השלישי הגוף פגיע יותר מבחינת שחיקת עצמות, בעיות מפרקים, קושי ביציבה ושיווי משקל וחוסר בגמישות.

 

יוגה להעלאת המודעות העצמית

כאשר ישנה מודעות למגבלות הפיזיות הקיימות, קל יותר לעבוד על שיפור המצב. ניתן ללמוד כיצד לא לבצע תנועות יומיומיות באופן אוטומטי אלא להקשיב לגוף ולהיות מודעים לכל פעולה פשוטה כמו ישיבה, הליכה ועמידה. נוסף לכך, התרגילים עוזרים לשפר את דרך הנשימה. כאשר נושמים בצורה נכונה משפיעים כך על מצב הרוח, הערנות ובכלל הפעילות השגרתית. כך שמדובר במעין היזון חוזר, הפעולה הגופנית משפיעה על במצב הנפשי וכתוצאה מכך האנרגיות עולות וישנה מוטיבציה להמשך הפעילות הגופנית וכן לאקטיביות כללית בכל תחומי החיים.

 

הרפיה ושחרור מתחים נפשיים

הרבה מתרגילים עובדים על הרפיה. בגיל השלישי יש נטייה לפתח מחשבות פסימיות ודכדוך עקב תהליך ההזדקנות, התרגילים וזרים לשמור על הרגיה ושרור המתחים במצבים כאלו. קהל היעד המבוגר לומד שבעזרת תרגילים ניתן לשפר את אורח החיים בנוחות ובקלות תוך שמירה על המודעות והקשבה לגוף. אין ספק כי ליוגה תועלות נפשיות ופיזיות רבות והיא תורמת רבות לאוכלוסייה הגיל השלישי. כך שמדובר בפעילות ברוכה אשר מומלץ לבצעה תחת הדרכה של מדריך מקצועי.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
רפואה סינית לכאבי גב בקרב גמלאים
רפואה סינית היא רפואה עתיקת יומין המוכיחה את יעילותה הרבה בכל טיפול. במקרים רבים במקרים שהרפואה הקונבנציונלית אינה מוצאת פתרונות, הרפואה הסינית היא זו שמשפרת את איכות החיים.
לקריאה
טיפול בחומצה היאלורונית בגיל השלישי
חומצה היאלורונית יכולה לתרום רבות לבני הגיל השלישי, במיוחד בדורנו שהגיל השלישי ארוך בשנים וכן לרובם יש את הצורך להישאר צעירים בנפש, ברוח ובמראה החיצוני.
לקריאה
קורס עזרה ראשונה לגמלאים
קורס עזרה ראשונה, הינו קורס שבד"כ רצוי ואף חובה לכל אדם באשר הוא לעבור, וכן גם לגיל השלישי או לגמלאים כדאי ללמוד לימודים אלו זה אשר יכול להשפיע ולסייע רבות במהלך החיים.
לקריאה
צניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם היא אחת מהתופעות המוכרות ביותר והיא יכולה לעתים גם להיות מסוכנת. אפשר למנוע אותה על ידי טיפול מונע ושגרת חיים בריאה יותר וגם כאשר היא כבר קרתה, יש אפשרות לטפל בה ביעילות. מה קורה כאשר ישנה צניחת רחם בגיל השלישי? הנה כמה הסברים חשובים על הנושא.
לקריאה
איזון תרופתי בגיל השלישי עקב מחלות כרוניות
הגיל השלישי מציב בפני המין האנושי שלל אתגרים. תשומת הלב לכך התעצמה מאוד בעשור האחרון, שכן תוחלת החיים נמצאת במגמת עלייה משמעותית, כך ששלב זה בחיים הופך ארוך יותר ובנוסף גם בני ובנות ה-60 פלוס וה-70 פלוס ואפילו אלה שעברו את ה-80 וה-90 מבקשים לא רק לחיות אלא גם ליהנות מחיים עם איכות.
לקריאה
סוגי בריחת שתן והתמודדות אצל מבוגרים
בעיות בשלפוחית השתן הינן שכיחות מאוד בעולם המערבי, יותר ממאה אלף ישראלים חווים באופן קבוע דליפה מהשלפוחית (בריחת שתן). אנו נסביר אילו סוגים של בריחת שתן קיימים ומה הם דרכי ההתמודדות המומלצים:
לקריאה
טיפול בקשישים חולי פרקינסון
מחלת הפרקינסון מביאה להפרעה במערכת המוטורית. התסמינים: נוקשות בגוף ורעידות, אי יציבות, איטיות בתנועה וקואורדינציה לקויה. כאשר התסמינים מחריפים, החולה חווה קשיים בדיבור ובהליכה ולעתים אף בביצוע מטלות פשוטות.
לקריאה
מחלות נפוצות בגיל השלישי
מצב סיעודי מאפיין את שכבת הגיל השלישי יותר משכבות גיל אחרות. נמצא שאחוז בני 80 ומעלה הנמצאים במצב סיעודי גבוה משמעותית בהשוואה לבני 65-74 הנמצאים במצב זה. ישנם מחלות ומצבים רפואיים המדרדרים את המצב הרפואי של אדם עד כדי מצב סיעודי.
לקריאה
מניעת כאבי גב בקרב הגיל השלישי
אנשים הסובלים מכאבי גב סובלים מהם בכל גיל. אנשים צעירים וביניהם גברים חזקים שנראים על פניו בריאים לחלוטין, סובלים גם הם מכאבים אלו כתוצאה מפריצת דיסק או בעיות שונות. לכן לא מפתיע למה אנשים בגיל השלישי סובלים גם הם מכאבי גב.
לקריאה
היתרונות בפעילויות שחייה בקרב בני הגיל השלישי
שחייה היא אחת הפעילויות הגופניות הטובות ביותר שאדם יכול לבצע והחשיבות שלה עולה עוד יותר כשמדובר בבני הגיל השלישי. למדו על חשיבות פעילות השחייה והשפעתה החיובית על הגוף בגיל מתקדם.
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.