forums

היתרונות בפעילויות שחייה בקרב בני הגיל השלישי

שחייה היא אחת הפעילויות הגופניות הטובות ביותר שאדם יכול לבצע והחשיבות שלה עולה עוד יותר כשמדובר בבני הגיל השלישי. למדו על חשיבות פעילות השחייה והשפעתה החיובית על הגוף בגיל מתקדם.
 
היתרונות בפעילויות שחייה בקרב בני הגיל השלישי

 

פעילות שקטה שאינה מסוכנת

 

פעילות גופנית היא תמיד דבר טוב ולעת זקנה, היא יכולה לשפר את הגוף גם בסיבולת לב הריאה וגם בחוזק הכללי שלו. הבעיה היא שפעילויות גופניות עלולות להיות מסוכנות ובעיקר לבני הגיל השלישי שחשופים לסכנות רבות יותר בעקבות האינסטינקטים שנפגעים. אפילו ריצה בסמוך לכביש יכולה להיות מסוכנת כאשר קשה מאוד לצפות סכנות, וכמובן שכל פעילות אחרת שמלווה במשקלים כבדים יכולה לפצוע אותם. שחייה לעומת זאת מאפשרת פעילות יחסית בטוחה, כאשר בכל בריכה תמיד יש מציל שיכול להגיש עזרה במידה ויהיה בכך צורך.

 

מפעילה את כל הגוף

 

ככל שפעילות גופנית תפעיל יותר איברים בגוף היא תהיה טובה יותר ולמרות שכולנו אוהבים לשחק כדורגל או כדורסל, מדובר על הפעלה של מספר שרירים בלבד. אפילו ריצה, שידועה כפעילות האירובית הנפוצה ביותר ולא דורשת מתקן מסוים, לא עובדת על כל הגוף כמו במהלך שחייה. כאשר בני הגיל השלישי ישחו הם יפעילו גם את הרגליים וגם את הידיים ולמעשה כל הגוף כולל שרירי הבטן יפעלו יחדיו. הפעלה בו זמנית של כל חלקי הגוף יכולה לתרום מאוד גם להזרמת דם טובה יותר וגם לחיזוק שרירי הגוף.

 

היעדר כוח משיכה תורם לגוף

 

עוד בעיה נפוצה בפעילות גופנית ולא רק למבוגרים, היא הלחץ שמופעל על הגוף. הלחץ שמופעל על כפות הרגליים, על האגן ועל הברכיים יכול להיות הרבה יותר משמעותי כאשר מדובר במבוגר בן 60, ולכן השחייה היא ספורט מולם עבורו. כאשר המבוגר שוחה, כוח הכבידה שמופעל עליו נמוך מאוד והוא יכול לבצע פעילות גופנית בצורה קלה יותר ופחות מסוכנת מבחינת שרירים תפוסים או פגיעה במפרקים. כמו כן, המפרקים עצמם פועלים בצורה מלאה דבר שיכול לתרום לחיזוק שלהם.

 

הקלה על כאבי גב

 

מי מאיתנו לא סבל לפחות פעם בחייו מכאב גב מעצבן, אך למרות שמידי פעם כואב לכם הגב התחתון או שהוא נתפס לכם, בגיל השלישי הכאבים האלו יהיו הרבה יותר חזקים ומשמעותיים לתפקוד היום יומי. השחייה יכולה לשפר משמעותית את תפקוד הגב כאשר בזמן שהמבוגרים שוחים, התנועות של עמוד השדרה מפחיתה את הכאבים ומורידה את הלחץ. תנועת הגב עוזרת בכל סגנון שחייה אך בכל מקרה רצוי לשלב כמה סגנונות כדי לייעל את היתרונות למקסימום אפשרי.

 

שיפור היציבה

 

בזמן ששוחים, היציבה משתפרת באופן משמעותי גם אם לא מרגישים בכך. היציבה חשובה מאוד בעיקר בגיל השלישי כאשר נפילות בגיל הזה יכולות להיות מסוכנות מאוד עד כדי חבלות ראש ושבירת גפיים ולעתים אף לטיפול נמרץ. כאשר שוחים הגוף פועל ביחד ויחד עם חיזוק שרירי הגב והתמדה בשחייה בקו ישר, היציבה משתפרת פלאים וזה תורם מבוגר גם בהליכה וריצה מחוץ למים.

 

שיפור המערכת הלימפתית

 

המערכת הלימפתית היא אחת מהמערכות החשובות שפועלות בגוף האדם ויחד עם מערכת השרירים ומערכת העצבים היא אחראית לתפקוד הנכון של הגוף. כאשר שוחים מחזקים את כל המערכות האלו כאשר התנועה בתוך המים משפרת אותה ותורמת לחידושה וניקוזה הנכון. זו הסיבה גם מדוע מרגישים קלילים יותר אחרי שיוצאים מהמים, כאשר שחייה באופן קבוע יכולה לשפר את הפרמטר הזה לאורך זמן.

 




 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.