forums

היתרונות בפעילויות שחייה בקרב בני הגיל השלישי

שחייה היא אחת הפעילויות הגופניות הטובות ביותר שאדם יכול לבצע והחשיבות שלה עולה עוד יותר כשמדובר בבני הגיל השלישי. למדו על חשיבות פעילות השחייה והשפעתה החיובית על הגוף בגיל מתקדם.
 
היתרונות בפעילויות שחייה בקרב בני הגיל השלישי

 

פעילות שקטה שאינה מסוכנת

 

פעילות גופנית היא תמיד דבר טוב ולעת זקנה, היא יכולה לשפר את הגוף גם בסיבולת לב הריאה וגם בחוזק הכללי שלו. הבעיה היא שפעילויות גופניות עלולות להיות מסוכנות ובעיקר לבני הגיל השלישי שחשופים לסכנות רבות יותר בעקבות האינסטינקטים שנפגעים. אפילו ריצה בסמוך לכביש יכולה להיות מסוכנת כאשר קשה מאוד לצפות סכנות, וכמובן שכל פעילות אחרת שמלווה במשקלים כבדים יכולה לפצוע אותם. שחייה לעומת זאת מאפשרת פעילות יחסית בטוחה, כאשר בכל בריכה תמיד יש מציל שיכול להגיש עזרה במידה ויהיה בכך צורך.

 

מפעילה את כל הגוף

 

ככל שפעילות גופנית תפעיל יותר איברים בגוף היא תהיה טובה יותר ולמרות שכולנו אוהבים לשחק כדורגל או כדורסל, מדובר על הפעלה של מספר שרירים בלבד. אפילו ריצה, שידועה כפעילות האירובית הנפוצה ביותר ולא דורשת מתקן מסוים, לא עובדת על כל הגוף כמו במהלך שחייה. כאשר בני הגיל השלישי ישחו הם יפעילו גם את הרגליים וגם את הידיים ולמעשה כל הגוף כולל שרירי הבטן יפעלו יחדיו. הפעלה בו זמנית של כל חלקי הגוף יכולה לתרום מאוד גם להזרמת דם טובה יותר וגם לחיזוק שרירי הגוף.

 

היעדר כוח משיכה תורם לגוף

 

עוד בעיה נפוצה בפעילות גופנית ולא רק למבוגרים, היא הלחץ שמופעל על הגוף. הלחץ שמופעל על כפות הרגליים, על האגן ועל הברכיים יכול להיות הרבה יותר משמעותי כאשר מדובר במבוגר בן 60, ולכן השחייה היא ספורט מולם עבורו. כאשר המבוגר שוחה, כוח הכבידה שמופעל עליו נמוך מאוד והוא יכול לבצע פעילות גופנית בצורה קלה יותר ופחות מסוכנת מבחינת שרירים תפוסים או פגיעה במפרקים. כמו כן, המפרקים עצמם פועלים בצורה מלאה דבר שיכול לתרום לחיזוק שלהם.

 

הקלה על כאבי גב

 

מי מאיתנו לא סבל לפחות פעם בחייו מכאב גב מעצבן, אך למרות שמידי פעם כואב לכם הגב התחתון או שהוא נתפס לכם, בגיל השלישי הכאבים האלו יהיו הרבה יותר חזקים ומשמעותיים לתפקוד היום יומי. השחייה יכולה לשפר משמעותית את תפקוד הגב כאשר בזמן שהמבוגרים שוחים, התנועות של עמוד השדרה מפחיתה את הכאבים ומורידה את הלחץ. תנועת הגב עוזרת בכל סגנון שחייה אך בכל מקרה רצוי לשלב כמה סגנונות כדי לייעל את היתרונות למקסימום אפשרי.

 

שיפור היציבה

 

בזמן ששוחים, היציבה משתפרת באופן משמעותי גם אם לא מרגישים בכך. היציבה חשובה מאוד בעיקר בגיל השלישי כאשר נפילות בגיל הזה יכולות להיות מסוכנות מאוד עד כדי חבלות ראש ושבירת גפיים ולעתים אף לטיפול נמרץ. כאשר שוחים הגוף פועל ביחד ויחד עם חיזוק שרירי הגב והתמדה בשחייה בקו ישר, היציבה משתפרת פלאים וזה תורם מבוגר גם בהליכה וריצה מחוץ למים.

 

שיפור המערכת הלימפתית

 

המערכת הלימפתית היא אחת מהמערכות החשובות שפועלות בגוף האדם ויחד עם מערכת השרירים ומערכת העצבים היא אחראית לתפקוד הנכון של הגוף. כאשר שוחים מחזקים את כל המערכות האלו כאשר התנועה בתוך המים משפרת אותה ותורמת לחידושה וניקוזה הנכון. זו הסיבה גם מדוע מרגישים קלילים יותר אחרי שיוצאים מהמים, כאשר שחייה באופן קבוע יכולה לשפר את הפרמטר הזה לאורך זמן.

 




 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מניעת כאבי גב בקרב הגיל השלישי
אנשים הסובלים מכאבי גב סובלים מהם בכל גיל. אנשים צעירים וביניהם גברים חזקים שנראים על פניו בריאים לחלוטין, סובלים גם הם מכאבים אלו כתוצאה מפריצת דיסק או בעיות שונות. לכן לא מפתיע למה אנשים בגיל השלישי סובלים גם הם מכאבי גב.
לקריאה
היתרונות בפעילויות שחייה בקרב בני הגיל השלישי
שחייה היא אחת הפעילויות הגופניות הטובות ביותר שאדם יכול לבצע והחשיבות שלה עולה עוד יותר כשמדובר בבני הגיל השלישי. למדו על חשיבות פעילות השחייה והשפעתה החיובית על הגוף בגיל מתקדם.
לקריאה
שיאצו לגיל השלישי
מחפשים טיפול שיאצו לגיל השלישי? רוצים להקל על יקיריכם? בואו להכיר ולהתנסות בשיטות טיפול פשוטות ובו זמנית מעמיקות, המתבססות על טכניקות מגע, עם תוצאות בריאותיות לטווח הארוך.
לקריאה
יתרונות רפואיים של ספא בגיל הזהב
תועלות טיפולי ספא עבור אוכלוסיית גל הזהב הן רבות ואינן מסתכמות בפינוק ורוגע בלבד. טיפולים אלה מסייעים בהתמודדות מול מחלות, בעיות גופניות שונות ואף מחזקות את הנפש ורמת האנרגיה.
לקריאה
טיפול בעקמת בגיל השלישי
עקמת - סקוליוזיס היא תופעה שמחמירה עם הגיל ואין לה טיפול חד פעמי. הפתרון עבור מבוגרים הוא לשקול טיפול פיזיותרפי ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. במאמר הבא נביא את כל הפרטים
לקריאה
טיפולי שיניים לחולים בסיכון בגיל השלישי
עם ההשתייכות למשפחת הגיל השלישי נדמה כי כל הדברים הופכים מורכבים הרבה יותר. טיפול השיניים, שסיימת תוך דקות ספורות בעבר, דורש מלאכת מחשבת ורופא שיניים המומחה ברפואת הפה.
לקריאה
יוגה בגיל השלישי
טרנד היוגה נכנס לחיינו רק בשנים האחרונות. פעילות זו נחשבת כספורט ואימון גופני מומלץ מאוד לצורך הבריאות, שיפור מצב הרוח ואורח חיים בריא. ניתן לומר בנוסף שספורט זה היא לא רק אימון גופני אלא גם אמון רוחני-נפשי.
לקריאה
מטפלת סיעודית עם לינה למבוגרים
מטפלת סיעודית נחשבת לחיונית מאוד בשביל לא מעט אנשים שירצו למצוא את עצמם במצב לפי הם יוכלו לחיות טוב בגיל השלישי. מטפלת עזו מאפשרת לאוכלוסייה בגיל השלישי לקיים אור חיים תקין ולהפוך הרבה בעזרתה לפשוט.
לקריאה
נזקי נחירות בגיל השלישי
לא מעט אנשים כיום סובלים מתופעת הנחירות ומחפשים לה כל פתרון שיוכלו למצוא. הנחירות עצמם מוגדרות כרעשים שמשמיע אדם במהלך השינה, רעש שנגרם מהיווצרות של כלי הנשימה במהלך השינה.
לקריאה
מדיטציה ונשימה מודעת לגיל השלישי
מתחים וקשיים נפשיים עלולים להופיע בכל שלב בחיינו בעקבות סיבות שונות, אף בקרב בני הגיל השלישי. מדיטציה ונשימה מודעת הינה אחת מהשיטות המומלצות לטיפול בקשיים אלו באמצעות הקשבה וחיבור בין הגוף לנפש.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.