forums

מחלות נפוצות בגיל השלישי

מצב סיעודי מאפיין את שכבת הגיל השלישי יותר משכבות גיל אחרות. נמצא שאחוז בני 80 ומעלה הנמצאים במצב סיעודי גבוה משמעותית בהשוואה לבני 65-74 הנמצאים במצב זה. ישנם מחלות ומצבים רפואיים המדרדרים את המצב הרפואי של אדם עד כדי מצב סיעודי.
 
 מחלות נפוצות בגיל השלישי

אובדן כושר קוגניטיבי

 

מחלות כגון דמנציה או אלצהיימר הן פרוגרסיביות, מחלות שטרם נמצא להן טיפול העוצר את התקדמותן. מצב מתקדם של דמנציה או אלצהיימר מגיעים החולים למצב שאינם מזהים את הקרובים להם ומאבדים את האוריינטציה- ההתמצאות במרחב, כולל סביבה מוכרת ואינם יכולים להסתדר לבדם. אל ההתדרדרות הקוגניטיבית מתלווה גם תשישות נפשית הבאה לידי ביטוי בדיכאון או חרדות. בשל כך, הם זקוקים להשגחה צמודה.

 

פרקינסון

 

פרקינסון היא מחלה ניוונית הפוגעת במערכת העצבים המרכזית (המוח). בנוסף מחלת הפרקינסון היא פרוגרסיבית אך מתקדמת באיטיות יחסית. תסמינים חמורים  כוללים רעידות חזקות, קושי להפעיל את הגפיים או לשלוט בהם, חוסר שיווי משקל ואף בעיות עיכול, בעיות עור ובעיות שליטה בסוגרים. כאשר המחלה מגיעה לשלביה המתקדמים, החולה עשוי להגיע למצב סיעודי ויצטרך מטפל סיעודי אשר ישגיח ויספק עזרה בתפקוד היומיומי לקשיש הסובל ממחלה קשה זו.

 

מחלות כרוניות והשלכותיהן

 

שכיחותן של מחלות כרוניות כגון סוכרת או מחלות לב עולות עם הגיל וגם מחמירות ככל שהגיל עולה. מחלות אלה דורשות הקפדה על נטילת תרופות באופן קבוע ובתדירות מתאימה וביצוע מעקב. מחלת הסוכרת עלולה לגרום לבעיות כמו כף רגל סוכרתית שיוצרת מגבלה בתנועה עד כדי קטיעת רגל או מחלות עיניים. סיבוכים אלה עלולים להפוך אדם לחולה סיעודי בגיל השלישי. ומטפל סיעודי מוסמך יוכל לעזור במצב הקיים

 

נפילות והתדרדרות במצב הגופני

 

גם אם לא מדובר במחלה ספציפית ומוגדרת, עם ההזדקנות ישנה היחלשות של הגוף, המפרקים נוקשים יותר והתנועה קשה יותר. הדבר גורם לנפילות, הנחשבות לאחת הסיבות המרכזיות לאיבוד התפקוד העצמאי בקרב קשישים. אחת התוצאות החמורות של נפילות המביאה לקושי משמעותי בתפקוד הוא שבר צוואר הירך. חולשת שרירים, בעיות בשיווי משקל וגם לחץ דם נמוך הם מצבים בהם הסיכון לנפילות עולה, וגורמים לסיבוכים קשים עד למוות

 

בעיות אכילה וירידה במשקל

 

בעיות אכילה וירידה במשקל מתרחשות בד בבד לתופעות אחרות כמו דמנציה או דיכאון. קשיש הסובל מתת תזונה (שיכולה להיות גם חוסר במרכיב ספציפי אך משמעותי בתזונה) יכולה לגרום להתדרדרות במצבו הגופני, הקוגניטיבי והנפשי ולהפוך אותו בסופו של דבר לחולה סיעודי. סיבה נוספת העלולה לגרום לתת תזונה היא בעיות לעיסה שנוצרות עקב חוסר התאמה של השיניים התותבות.

 

אירוע לב או אירוע מוחי

 

אירוע לב או אירוע מוחי יכולים לגרום לאדם בכל גיל להפוך לחולה סיעודי. כמובן שאם האירוע קורה בגיל השלישי ההתאוששות ממנו תהיה קשה ואיטית יותר וסיבוכים כתוצאה מכך יכולים להשפיע משמעותית והסיכוי להישארות במצב סיעודי גבוהה יותר. בעידן שלנו, בו אורך החיים הולך ועולה, גדל גם מספרם של בני הגיל השלישי הנזקקים למטפל סיעודי אשר ישמור על איכות חייהם. עשו חסד עם האנשים היקרים להם ובחרו מטפל שאתם סומכים עליו לחלוטין.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.