forums

טיפול בקשישים חולי פרקינסון

מחלת הפרקינסון מביאה להפרעה במערכת המוטורית. התסמינים: נוקשות בגוף ורעידות, אי יציבות, איטיות בתנועה וקואורדינציה לקויה. כאשר התסמינים מחריפים, החולה חווה קשיים בדיבור ובהליכה ולעתים אף בביצוע מטלות פשוטות.
 
טיפול בקשישים חולי פרקינסון
 

קשישים עם פרקינסון

 

קשישים הסובלים מפרקינסון זקוקים להשגחה וסיוע מקיף כל שעות היממה בכדי לתפקד; המחלה מונעת מהם גם יכולת בסיסית כמו נטילה עצמאית של תרופות, שלא לדבר על ניהול משק הבית והטיפול הרפואי שעליהם לקבל.

 

מטפלת לקשישים מטפל בחולה פרקינסון

 

על בני משפחתו וחבריו של חולה פרקינסון חל אתגר ההתמודדות עם עומס ולחץ הכרוכים בטיפול בחולה, זאת בנוסף לאתגרים הרגשיים והפיסיים עמם עליהם להתמודד כחלק מהמציאות המשתנה שנכפתה עליהם, כך שלעתים גם אצלם נחווית הידרדרות במצבם הבריאותי; כיוון שהם עסוקים בטיפול ובדאגה לחולה, הם נחים פחות ובאופן כללי משקיעים בעצמם פחות; לעתים חסרה להם אף היכולת הנפשית והגופנית על-מנת להעניק את הטיפול. על כן כדאי לשקול את האפשרות להעסיק מטפלת לקשישים שיטפל בחולה ויקל על הנטל הרב.

 

הקושי אצל בני משפחתו וחבריו של החולה

 

חולה הפרקינסון חווה גם הוא שינויים פיסיים ורגשיים המגבירים את הקושי של בני משפחתו לסייע לו ולטפל בו. ישנו הקושי לנהל עמו קשר רגשי, תוך שמאפייני אישיותו משתנים והוא מאבד את היכולת לקבל החלטות עצמאית. לעתים עשויים החולה ובני משפחתו לחוש בדידות, אובדן וחוסר אונים. מסיבות אלו עולה הצורך להעסיק מטפלת לקשישים לטיפול בבן המשפחה היקר, שיהיה מנותק רגשית מהמצב וכך יוכל להעניק את טיפול מסור ובאופן יעיל.

 

טיפול תרופתי לחולה הפרקינסון

 

טיפול תרופתי עשוי אמנם להאט את קצב התקדמותה המחלה, אולם גם היום מדובר עדיין במחלה חשוכת מרפא. התרופות הקיימות בשוק מהוות תחליף לדופמין; עם זאת, נטילתן כרוכה בתופעות לוואי שונות שעלולות להשפיע על חיי המטופלים כך או אחרת. ישנם טיפולים אלטרנטיביים הכוללים הקפדה על פעילות פיסית מותאמת למצב החולה ושמירה על תזונה מסוימת שעשויה לשפר רמת תפקוד תנועתי.

 

מטפלת לקשישים סיעודיים חולי פרקינסון

 

בישראל ישנה אפשרות להעסיק מטפלת סיעודית לקשישים חולי פרקינסון שישהה עם החולה ויתגורר עמו בביתו; זוהי חלופה זולה, טובה ונוחה ביחס לאפשרויות אחרות, שהרי כך החולה יכול להישאר בסביבה נוחה ומוכרת, מבלי שנכפים עליו, מלבד קשיי המחלה, גם שינויי מעבר והסתגלות. הליך העסקת מטפלת לקשישים מתבצע על-ידי חברת סיעוד מוכּרת שתטפל בענייני ביורוקרטיה ותסייע בהשגת הניירות והאישורים הדרושים.

 

מהם תפקידיה של מטפלת לקשישים סיעודיים?

 

בין שלל התפקידים, עיקר תפקידיה של מטפלת בקשישים במצב סיעודי, הוא בטיפול והשגחה בחולה ובקיום קשר רציף עם בני משפחתו ורופאו. על העובד להתמצא כהלכה בתסמיני המחלה ובזמני נטילת התרופות. לעתים יהיה עליה ללוות את החולה לבית החולים אול לקופת החולים, לעזור לו לבצע פיסיותראפיה בבית ולצאת להתאוורר מחוץ לבית. נוסף על אלו, עליו לסייע לחולה בצרכים יומיומיים, כמו הלבשה, רחצה, טיפול במשק הבית, בישול וקניות. על המטפלת להתאים לטיפול בחולי פרקינסון קשישים; יש לוודא כי זהו אדם מהימן ואחראי עם שיקול דעת.

 

לסיכום

 

חולה פרקינסון זקוק לתרופות שונות לטיפול במצבו. מתסמיני המחלה – דיכאון, נדודי שינה ושינויים תדירים בתסמינים. לפיכך, חובה על המטפלת לקשישים להיות בעל ידע בתסמינים ולזהות שינויים קלים במצב החולה בזמן אמת, על-מנת שתדע ליצור קשר עם בני המשפחה והרופא במקרה של הרעה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.