forums

איזון תרופתי בגיל השלישי עקב מחלות כרוניות

הגיל השלישי מציב בפני המין האנושי שלל אתגרים. תשומת הלב לכך התעצמה מאוד בעשור האחרון, שכן תוחלת החיים נמצאת במגמת עלייה משמעותית, כך ששלב זה בחיים הופך ארוך יותר ובנוסף גם בני ובנות ה-60 פלוס וה-70 פלוס ואפילו אלה שעברו את ה-80 וה-90 מבקשים לא רק לחיות אלא גם ליהנות מחיים עם איכות.
 
איזון תרופתי בגיל השלישי עקב מחלות כרוניות

המרכיב המשמעותי

 

אחד המרכיבים המשמעותיים לחיים נעימים ונוחים הוא איזון תרופתי ותזונתי, ובפרט הוא חשוב למי שסובל ממחלה כרונית כזו או אחרת.

 

כיצד משפיעה ההתבגרות על הצרכים התזונתיים?

 

ככל שאנחנו מתבגרים, כך כמות הקלוריות הנצרכת פוחתת. הסיבה לכך פשוטה: בגיל השלישי רובנו פעילים פחות ועל כן מוציאים פחות אנרגיה, כלומר שורפים פחות קלוריות, ובהתאם הדרישה של הגוף למקורות אנרגיה ובפרט למזון נמוכה יותר.

 

כמות קלוריות

 

מבחינת כמות הקלוריות היומית ההמלצה היא על 2,200 קלוריות לגברים בני 50 עד 70, כ-2050 קלוריות יומיות לבני ה-70 עד 80 ומעט פחות מכך למי שנמצא בעשור התשיעי לחייו או מעבר אליו. נשים, בדרך כלל, זקוקות לכמות נמוכה יותר של קלוריות עקב ההבדלים הפיזיולוגיים בינן לבין גברים: בגילאי 50-70 הצריכה המומלצת היא כ-2,000 קלוריות, בין גיל 70 ל-80 כ-1870 קלוריות ובגילאים מבוגרים יותר 1,800 קלוריות עשויות להספיק.

 

היזהרו עם צריכת קלוריות נמוכה

 

הבעיה שעלולה להיווצר עקב צריכת הקלוריות הנמוכה, ושהולכת ופוחתת - גם בגלל שהגוף זקוק לפחות אנרגיה וגם בגלל שינויים בחיים שעלולים לגרום לתיאבון מופחת (למשל בדידות או קושי לבשל) - היא שכמות החלבון שהגוף מקבל הופכת נמוכה יתר על המידה. בפרט כך הדבר אצל חולים במחלות כרוניות, וזאת משום שהגוף זקוק לכמות גדולה יותר של חלבונים במצב זה. אחד הפתרונות הוא צריכת אבקת חלבון.

 

הוויטמינים והמינרלים החשובים בגיל השלישי

 

מרכיב נוסף שחשיבותו מתעצמת בגיל השלישי הוא הוויטמינים והמינרלים, שתורמים לבריאות בכל גיל. בפרט חשוב להקפיד על שילוב של מאכלים שיש בהם מספיק סידן שמחזק את העצמות (שמתחילות להיחלש בשלב זה של החיים), ויטמין D (שמבטיח ספיגה יעילה של סידן בעצמות), ויטמינים מקבוצת B ובפרט B6 ו-B12 (ויטמין B6 חשוב מאוד למי שסובל ממחלות לב, סוכרת, אסתמה ושיגרון, ואילו רמה נמוכה של ויטמין B12 עלולה להאיץ תהליכי דמנציה ולהקשות על תפקודי המוח) ועוד מינרל משמעותי בגיל השלישי הוא אבץ (שבין השאר מונע נשירת שיער).

 

התייעצו עם מומחים!

 

מומלץ להתייעץ עם תזונאים בעלי ניסיון ספציפי באיזון תזונתי בגיל השלישי כדי להבטיח כמות נאותה של כל הוויטמינים והמינרלים החיוניים, וכאמור גם כמות מספקת של חלבון - אם כי לגבי החלבון ישנו גם תחליף הולם בדמות אבקות חלבון.

 

אבקות חלבון - לא לבודי בילדרים בלבד

 

כשאנחנו שומעים על מישהו שצורך אבקת חלבון בדרך כלל האסוציאציה הראשונית היא בודי בילדר, כלומר מי שרוצה לפתח גוף שרירי תוך זמן קצר ומבקש לתמוך בשגרת האימונים הספורטיביים עם תזונה שמועשרת בכמות גדולה של חלבונים. אבל גם בגיל השלישי ניתן להיעזר במוצר זה - כדאי לזכור שהצורך בו נובע מכך שקשה לצרוך כמות גדולה של חלבונים אך ורק מתזונה.

 

מוצרים לגיל השלישי

 

אצל קשישים וקשישות הקושי מתעצם. לא תמיד קל לקנות את כל המוצרים הנדרשים לשם הכנת ארוחות, הבישול גם הוא הופך לפעולה לא פשוטה, לא תמיד ישנו תיאבון ולפעמים המאכלים שמספקים חלבונים מייצרים בעיות אחרות (למשל עודף כולסטרול). מהבחינות האלה אבקת חלבון הינה פתרון נוח, זמין ופרקטי להפליא שמבטיח שלגוף יהיו את כל המשאבים הנחוצים כדי להתמודד עם המחלה הכרונית ועם הזקנה עצמה.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.