forums

צניחת רחם בגיל השלישי

צניחת רחם היא אחת מהתופעות המוכרות ביותר והיא יכולה לעתים גם להיות מסוכנת. אפשר למנוע אותה על ידי טיפול מונע ושגרת חיים בריאה יותר וגם כאשר היא כבר קרתה, יש אפשרות לטפל בה ביעילות. מה קורה כאשר ישנה צניחת רחם בגיל השלישי? הנה כמה הסברים חשובים על הנושא.
 
צניחת רחם בגיל השלישי

 

מהי צניחת רחם?

 

צניחת רחם היא מצב שבו הרחם יורד אל תוך חלל הנרתיק ובמקרים חמורים במיוחד הוא אפיל ויכול לבלוט ממנו. מצב כזה יכול להיות בעייתי מאוד אך יש להבין ממה הוא נגרם במטרה לנסות למנוע אותו מראש. הסיבה לכך שהרחם צונח היא היחלשותן והתארכותן של הרצועות שתומכות בו, כאשר הרחם מוחזק על ידיהן ואינו מקבוע בשום דרך אחרת. התהליך הזה אינו פתאומי והוא נמשך זמן רב ולכן אפשר למנוע אותו. הבעיה היא שהתהליך הטבעי הזה צובר תאוצה כאשר הווסת מופסקת, או במלים אחרות עם התבגרות גוף האישה ובעיקר בגיל השלישי שבו התופעה נפוצה מאוד.

 

הקשר בין צניחת רחם לגיל השלישי

 

יש קשר ישיר בין גיל האישה לבין צניחת הרחם. ככל שהאישה מתבגרת וכמובן שזה רלוונטי גם לגברים, הגוף נהיה חלש יותר. הבעיה אצל נשים היא שהרחם הוא איבר חשוב מאוד שיכול להיות פוגעני מאוד באיכות החיים כאשר הוא צונח, כאשר הצניחה הזו מתבצעת באופן טבעי לחלוטין אחרי שהרצועות הללו נחלשות. עם ההזדקנות בגיל 50 ומעלה, תהליכים כאלו נפוצים בכל חלקי הגוף ובשלב זה בחיים צריך להפנים שהגוף לא ירפא את עצמו. המצב רק יילך ויידרדר מרגע לרגע ולכן יש צורך להעניק טיפול מיידי ולא להמתין שהבעיה תחמיר עוד יותר.

 

למה צניחות רחם בגיל השלישי יכולות לגרום?

 

צניחות רחם יכולות לגרום למספר רב של בעיות בכל גיל אך במאמר זה נתרכז בעיקר בבעיות של הגיל השלישי כאשר בעיות אלו יכולות להיות דומות מאוד לבעיות בגיל אחר, אם כי חמורות יותר. למשל, אחת הבעיות החמורות ביותר שיכולות לפגוע מאוד בביטחון העצמי של האישה היא בריחת שתן. מדובר בבעיה די נפוצה נשים רבות חוששות לדבר עליה אפילו עם הרופא האישי שלהן. בגל שאזור האגן נחלש מאוד אז שרירי האגן, שאמורים לא יכולים להתכווץ כראוי כדי למנוע את בריחת השתן כמו שקורה אצל אישה תקינה. הזליגה תהיה בלתי נמנעת, גם בלילה וגם באמצע היום.

 

כיצד ניתן לטפל בתופעה?

 

יש כמה טיפולים לצניחת רחם שיכולים להיות יעילים כאשר מומלץ לשלב בין כולם, תלוי כמובן בחומרת הבעיה. בכל מקרה את הטיפול הטוב ביותר ניתן להבין רק אחרי שיחת ייעוץ עם רופא נשים כאשר הוא יבין מה חומרת הבעיה, באיזה שלב צניחת הרחם וכמובן גם מה הטיפול הכי טוב שיתאים לשגרת חייה של האישה. הטיפולים יכולים להיות טיפולים תרופתיים כאשר טיפולים אלו יכולים לשפר את כושר ההתכווצות והחוזק של רצפת האגן, אך יש גם לספק טיפולים אחרים שיבצעו את אותה הפעולה באופן טבעי כמו למשל טיפולים פיזיותרפים.

 

פיזיותרפיה הכי יעילה גם למניעה

 

יש מגוון רחב של טיפולים פשוטים יותר שלא כרוכים בנטילת תרופות כמו למשל רפואה משלימה או פיזיותרפיה. טכניקות כמו דיקור סיני יכולות לפתור כאבים ולחצים וכמובן שיוגה יכולה לחזק את הגוף. עם זאת הטיפול המוכר ביותר, טיפול שגם יכול למנוע את הבעיה על ידי חיזוק האגן היא פיזיותרפיה. טיפולים אלו מחזקים בדיוק את אותן רצועות שנחלשו או שנחלשות עם הזמן, ולאחר מכן האישה יכולה לדאוג לכיווץ השרירים שלה בצורה רצונית ויעילה יותר. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.