forums

מחלות חורף

כולנו מכירים את התופעה המתרחשת בתחילת החורף, כאשר מזג אוויר משתנה. כאשר החורף בפתח אנו נוטים לפתח הצטננויות, נזלות ,שיעול עד דלקות גרון, ברונכיט ואסטמה. מחלות החורף פוגעות במבוגרים ובילדים, בעיקר בשנתיים הראשונות לחייהם, כיוון שמערכת הנשימה ומערכת החיסון שלהם לא מפותחות דיים בכדי להתמודד עם מחלות אלה. חלקנו נאלצים להתמודד עם אותן תופעות בכל חורף מחדש.
 
מחלות חורף

הנטורופתיה  מייחסת לאדם באופן הוליסטי (מכלול של גוף ונפש), ומנסה להבין את הגורם למחלה ולטפל בו ולא בסימפטום. הנטורופתיה מספקת כלים לטיפול ומניעה ע"י שינויים באורח החיים כמו שינוי תזונתי, פעילות גופנית, ועוד.


מניעת מחלות חורף:

• יש להקפיד להשאיר חלון פתוח במקומות סגורים שבהם פועל חימום .
• לא להעביר בקבוקים ,מוצצים וכוסות שתייה מילד לילד.
• מומלץ לקחת ויטמין C בנוזל או בטבליות לעיסה עד 500 מ"ג ליום. (מחזק את מערכת החיסון, מפחית שכיחות של זיהומים ודלקות). 
• מומלץ להכין בבית "תרופה" מסמבוק שחור / סמבוקוס – עץ שמקורו באירופה והוא מסייע בחיזוק המערכת החיסונית, חשוב למערכת הנשימה, ועוזר במניעה וטיפול בהצטננות, סינוסיטיס, נזלת והצטברות ליחה בגוף. להכנת תה רצוי לשים כפית מהצמח היבש בכוס מים חמים, להשרות למשך 10 דקות, לסנן ולשתות (הכמות למבוגר היא כף אחת מספר פעמים ביום). ניתן להשיג סמבוק גם בכמוסות או סירופ.
• רצוי לחזק את הגוף בעזרת אכינצאה –  צמח שמקורו באמריקה הצפונית והוא מסייע בחיזוק המערכת החיסונית, אנטידלקי ואנטיויראלי. אכיניציאה עוזרת במצבי שפעת והצטננות. מקובל לשימוש בקפסולות, כטבליות למציצה וכסירופ.
• רצוי לצרוך פרופוליס – שרף שמקורו בגזעי עצים ופרחים אותו אוספות הדבורים כדי לשמור על חיטוי הכוורת ובידודה . הפרופוליס נחשב כאנטיביוטיקה טבעית, מסייע במצבי התקררות, שפעת ודלקות גרון. מקובל לשימוש כטבליות מציצה, תרסיס, קפסולות (יש גם משחה על בסיס פרופוליס שטובה לבעיות עור ותפרחת חיתולים).
• במצבי התקררות, שפעת ודלקות ריאות ניתן לעשות אינהלציה עם שמנים אתרים כמו אקליפטוס, לבנדר ואורן. 2 טיפות מכל שמן בתוך מעט מים.
• בעת התקררות ניתן לעסות את  החזה והגרון עם שמנים אתרים : אורן, לבנדר, אקליפטוס ומנטה. 3 טיפות על בסיס שמן שומשום/ זית.
• מומלץ להוריד מוצרי חלב, בוטנים , במבה ופרי הדר במצבי ליחה כמו נזלת, ברונכיט, דלקות גרון ודלקות אוזניים.
• במקרה של  דלקת גרון אפשר לקצוץ חצי  בצל  + 1- 2 כפות דבש להשאיר למשך הלילה ובבוקר להכניס את התערובת לפד גזה ולסחוט לכוס. לקחת 3 כפות במשך היום.
• לדלקות אוזניים: 4 –3  שיני שום קצוצות + 2 כפות שמן זית, להשאיר למשך הלילה. בבוקר לסחוט את התערובת בתוך פד גזה, לסנן ולטפטף לכל אוזן 2 טיפות .
• לימונדה עם זנגביל תעזור לכאב גרון והתקררות
• ½ ספל שורש זנגביל טרי קצוץ  1 כוסות מים + 1 לימון סחוט  +2 כפות דבש : מרתיחים את הזנגביל  עם המים לאחר רתיחה מבשלים 10 דקות על  אש נמוכה . מסירים מהאש מוסיפים את הלימון והדבש ושותים. 
• הקפידו לאכול פירות וירקות העשירים בויטמין C  כמו : פלפל , ברוקולי, כרוב, כרובית פרי הדר ,דגנים מלאים (אורז מלא, לחם מלא, כוסמת , דוחן ) הימנעות מפחמימות פשוטות שנחשבות כקלוריות ריקות.
• מומלץ לאכול מזונות המכילים ויטמין A : ירוקים וכתומים כמו : גזר, בטטה, דלורית, פלפל, דלעת , פטרוזיליה , כוסברה ועוד.
• בחורף מומלץ לאכול הרבה  שום ובצל , פלפל וקארי 
• רצוי להימנע מקופאין, עישון, וכמובן סטרס ומצבי מתח (עד כמה שאפשר) המחלישים את המערכת החיסונית. 

 
מאת : ד"ר ענת גרינשטיין N.D נטורופתית, ראש מגמת נטורופתיה במכללת מהות לרפואה משלימה


 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.