forums

שמירה על בריאות השיניים בגיל הזהב

גיל הזהב הוא גיל שבו הגוף עובר הליכי שינוי משמעותיים, מה שעלול להביא לשורה ארוכה של סיבוכים שאינם בהכרח נעימים.
 
שמירה על בריאות השיניים בגיל הזהב
אחת ההשלכות על כך היא על בריאות השיניים, הפה והלסת, תחום בו עלולות להיווצר לא מעט בעיות. המאמר הבא מתייחס לסיכונים שמעמיד הגיל המבוגר יותר, מהבחינה הזו, כמו גם טיפים להתמודדות ראויה עם המצב.

 

נקודת המוצא: מספר הבעיות האפשריות רחב יחסית

המציאות מראה כי שמירה על בריאות השיניים הופכת למשימה מורכבת פי כמה בגיל הזהב. סיבה ראשונה לכך היא שמחקרים מגוונים הצביעו על יחס הקיים בין מחלות שונות בגוף, דוגמת מחלות לב או כלי דם, לבין מחלות חניכיים. היות ואחוז המבוגרים הסובלים מבעיות אלה גבוה ביחס לאוכלוסיה הממוצעת, גדלים הסיכויים אצלם לבעיות דנטליות, חלקן חמורות. לכך ניתן להוסיף בעיות שיניים אשר קיימות אצלם כבר עשרות שנים, שכמובן שלא נוטות להיעלם: אדרבא, בהיעדר טיפול בזמן הנזק רק הולך וגודל למימדי ענק.

תרחיש נפוץ נוסף הוא זה בו הקשישים סובלים מיובש כרוני בפה, כשלעצמו עלול להיגרם עקב מחלות כרוניות, תרופות מסוימות שהם נוטלים ושאר גורמים. לקשישים הסובלים מכך מומלץ מאד להרבות בשתיית מים ובשטיפת הפה שלהם, כשאפשרויות אחרות הן שימוש בתחליפי רוק, שימוש במשחות שיניים הכוללות ריכוז גבוה של פלואור והימנעות ממזונות הנחשבים ליבשים.

 

הבעיה: השמירה על השיניים לא פשוטה

לכל אלה, יש להוסיף גורמים אחרים המקשים על מלאכת צחצוח השיניים בפרט, והשמירה על בריאות השיניים בכלל. קשישים רבים סובלים מבעיות תפקודיות מגוונות, המביאות לקושי פיזי מהותי בביצוע פעולות הנראות פשוטות על הנייר. זאת ועוד, מחלות שונות, דוגמת דלקות מפרקים, מקשות על צחצוח השיניים באופן יסודי, מה שעלול להביא לנזקים המצטברים להפוך לחמורים עוד יותר.

 

הקושי הפיזי ממנו סובלים המבוגרים מונע לעיתים גם גיחות למרפאות השיניים, סיטואציה המביאה להביא לדחיית טיפולים הכרחיים. לכך ניתן להוסיף קושי כלכלי המאפיין לא מעט מבוגרים בישראל, הנמצאים בתקופה בה הם כבר לא עובדים – ומכאן שהם לא יכולים להרשות לעצמם הוצאות מסוימות, כולל אלה הנדרשות עבור טיפולי שיניים.

 

אז מה עושים?

בכל זאת, כאשר מקפידים על מספר דגשים ניתן להפוך את ההתמודדות לפשוטה יותר. חשוב להקפיד לצחצח שיניים לאחר כל אחת מהארוחות ולמצוא דרכים להתגבר על הקושי הפיזי הכרוך בכך. בהמשך לכך, יש להשתמש בחוט דנטלי ולהקפיד לבקר אצל רופא השיניים אחת לחצי שנה לפחות. בגיל הזהב, הרבה יותר מאשר בגילאים אחרים, חשוב מאד שלא לדחות טיפולים, ולו מכיוון שהדבר עלול להפוך את המצב הדנטלי לחמור פי כמה.

 

כיום, מוצע מגוון רחב מאד של טיפולים לשיקום הפה, מה שעשוי לאפשר להחזיר לתפקוד מלא את השיניים והלסת. טיפולים משקמים, דוגמת השתלת שיניים ביום אחד או השמת שיניים תותבות, יכולים לחולל הבדל משמעותי ולשפר את איכות החיים של בני גיל הזהב, כמו גם את הבריאות שלהם, בעשרות מונים.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.